Takřka všichni to známe – chcete si koupit nějaký produkt. Dlouho o něm přemýšlíme a sníme. A jak tak odpoledne po práci brouzdáme internetem a zjišťujeme ceny a další informace, už bychom ho nejradši měli v ruce a nesli si ho domů. A proto trávíme další minuty a minuty hledáním, který obchod cestou z práce produkt prodává, a stejně dlouho času nám zabere zjišťování, jestli ho mají zrovna skladem. Tento problém by měla vyřešit novinka od Heureky s příhodným názvem Obchody poblíž.
Heuréka je zatím známá jako nákupní portál, který směruje nakupující na e-shopy s nejlepšími referencemi, cenami atd… Projekt Obchody poblíž je nová služba Heureky, která oslovuje především e-shopy, které zároveň provozují vedle e-shopu i kamenné prodejny. Heureka poslouží k tomu, aby potenciální zákazníci dostali rychlou informaci, že zboží, které hledají, je možno buď vložit do nákupního košíku a dokončit transakci on line, nebo zajít na konkrétní prodejnu a zboží tam zakoupit. Z Heureky samozřejmě získají všechny informace o poloze prodejny, kontaktní telefonické informace atd.. Aby bylo možné informace o zboží a jeho dostupnosti v e-shopu a kamenné prodejně přenést do aplikace Obchody poblíž, je třeba využívat tzv. Dostupnostního XML feedu.
– Průzkumem bylo zjištěno, že cca 18 % nakupujících si nejprve vyhledává zboží na internetu ale potom preferuje realizaci nákupu v tradičním obchodě. Informace, že hledané zboží je přítomné u prodejce, který sídlí někde blízko kupujícího, může být pro jeho rozhodování o nákupu rozhodující.
– Prodej vybraného zboží v tradičním obchodě je příležitostí pro následný prodej, tzv. upsell (prodej příslušenství, spotřebního materiálu, připojištění).
– Spokojený nakupující se vrací do obchodu, obchod jej může znovu aktivně oslovovat, uplatnit věrnostní sytém atd..
Náhled mobilní aplikace si můžete prohlédnout na ukázkové stránce aplikace.