V dnešním díle našeho seriálu si povíme, jaké má mít vzhled e-shopu vlastnosti, aby se na něm zákazník snadno vyznal a ještě snadněji nakoupil.
Vaši potenciální zákazníci nesnáší hledání. Snažte se, aby kteroukoli položku ve vaší nabídce co nejrychleji nalezli. Připravte pro ně jednoduché menu (kvůli rozvoji tabletů a dotykových telefonů ideálně v horní části stránky), ve kterém snadno naleznou, co hledají.
U jednotlivých produktů existují tři údaje, které zajímají drtivou většinu vašich zákazníků: cena, vzhled produktu a dostupnost. Bude-li každá vaše produktová stránka obsahovat velkou a dobrou fotografii zboží a výrazné údaje o dostupnosti zboží a jeho ceně, neuděláte nic špatně.
Pozn. Jak poznáte, zda je orientace v menu skutečně tak jednoduchá, jak vy si myslíte? Nechte vaše zákazníky, aby zboží rozřadili sami. Takzvaný cardsorting spočívá v tom, že několika testerům dáte kartičky s jednotlivými položkami vašeho zboží a požádáte je, aby je přiřadili ke kategoriím, kam podle nich patří. Zboží v nabídce rozřadíte tak, jak jej rozčlení většina těchto figurantů.
Nechte svůj e-shop dýchat. Notoricky známé pravidlo, které říká, že čím je na webu textu méně, tím je stránka atraktivnější, až na výjimky platí. Weby, kde je méně větších grafických prvků opět působí přehledněji, vzdušněji a přívětivěji. Návštěvník může relativně nerušeně věnovat pozornost každému prvku zvlášť, cítí se na webu lépe a nakupuje u vás raději.
Vy i váš návštěvník chcete ve vašem e-shopu jediné: uskutečnit nákup. Co možná nejvíce mu celý proces usnadněte. Tlačítko přidání do košíku musí být neustále viditelné, objednávkový proces jednoduchý a srozumitelný.
„Dohadovat se o vkusu nemá smysl a beze smyslu je vést o něj soudní spor,“ zní legendární věta z filmu Lid versus Larry Flynt. I tak se snažte, aby váš e-shop alespoň nějak zapadal do všeobecně přijímaných estetických měřítek. Nenechte jej hýřit vzájemně neladícími barvami a raději se úplně vyhněte zdobným písmům.
Ano, všechno je to hezké, ale neplatí to vždy. Váš e-shop musí vypadat jinak, když prodáváte luxusní boty a jinak, pokud tu nakupují zahradníci rýče. O tom jsme však již mluvili v minulém článku.
„Zvětšete logo – zní to absurdně, ale velké logo zpravidla působí lépe. Posilujete tak svou značku.“
Čím větší logo, tím silnější značka? Ne, nezní to absurdně, JE to absurdní!
Dobrý den – je to samozřejmě myšleno ve velké nadsázce. Je to velké zjednodušení, které nemá říct, že budete-li mít logo přes půl stránky, budete mít supersilný brand. Větší logo neposílí brand samo o sobě. Velké logo pomůže znazší identifikaci e-shopu a celkově zapadá do logiky přehledného a snadno identifikovatelného webu.
Obecné doporučení barev je také fajn nadsázka, že? :)
pro začínajcí prodejce to je užitečný článek, kdyby tyto pravidla použily všechny nové eshopy, vedené lidmi bez zkušeností, byl by zas internet o něco přehlednější
Jasně, nemá cenu jít za každou cenu proti proudu. Když něco funguje, tak se toho prostě držte.
Vedle nepoužívání patkového písma bych také doporučil vykašlat se na různé rádoby vtipné či „renesanční“ fonty typu Comic Sans. Arial, Helvetica a Sans-serif jsou osvědčená klasika.