Takže byste rádi vytvořili video, o kterém bude každý mluvit. Chcete aby se rozšířilo globálně a vy jste získali mnoho a mnoho shlédnutí, retweetů a „To se mi líbí“. Jinými slovy byste asi rádi vkročili do světa virálních videí ve stylu Dollar Shave’s Club, kteří svým povedeným videem k sobě nalákali neuvěřitelných 12 000 nových zákazníků a to během prvních dvou dnů, kdy se video objevilo na internetu.
A jak toho můžete dosáhnout právě vy? Bohužel zde není žádný zaručený recept. Virální šíření nelze vykouzlit, ani ho získat násilím. Ale jedna věc tu je. Pokud hledáte způsob, jak oživit a zpopularizovat své podnikání, není nutné získat přímo virálního šíření v globálním měřítku. Nejspíš vám bude stačit upoutat dostatečnou pozornost zákazníků ve vašem okolí. A zde je nástin toho, jak to zvládnout.
Předtím, než se budete snažit nějakým způsobem prezentovat venkovnímu světu, popřemýšlejte o sdělení, které chcete k tomuto účelu použít. Proč vůbec chcete virální video produkovat? Se kterými problémy se vaše společnost právě vypořádává? A jaké konkrétní cesty využíváte k jejich řešení?
„Mnoho marketérů má tendence se stále soustředit na produkt, ale mnohem zajímavější je hovořit o tom, jaký problém či situaci může váš produkt vyřešit,“ říká Tim Washer, tvůrce videa pro Cisco a senior manažer pro sociální média. V ideálním případě, by tento problém měl být šířen vašimi vlastními propagačními materiály, takže následně vaše cílová skupina v šířeném videu nalezne vyřešení jejich konkrétní situace.
Video Dollar Shave Clubu získalo takovou popularitu a velkou pozornost díky své zábavnosti. Ale to, že získalo tolik nových nakupujících, se stalo zejména díky faktu, že v něm byl skutečný příběh: Žiletky jsou příliš složité a drahé. „Skutečně si myslíte, že váš holicí strojek potřebuje vibrační rukojeť, světýlko a 10 břitů?“
Přemýšlejte o krátkém čase videa ale s o to větší poutavostí. Ideální jsou dvě minuty či méně. V prvních 15 – 20 vteřinách musí přijít nejpodmanivější část neboli srdce příběhu. Efektivní online obsah by měl vždy pobídnout k akci a účasti a „pošťouchnout“ recipienta k dalšímu kroku. Arianna Huffingtom ve svém úvodníku pro MarketingProfs uvádí: „Pokud využíváte starých médií, využíváte je z gauče. Pokud využíváte nových médií, využíváte je z koňského hřbetu.“ Nejdůležitějším ale zůstává: Lidé nebudou šířit video, které vypnuli v půlce, protože bylo moc vleklé a nudné.
Samozřejmě, že existují výjimky. Například povedený klip od Under Armour. Zde i přes tříminutovou délku, která z virálního videa dělá spíš reklamu, vydržíte až do konce.
Prvek překvapení je důležitým elementem v otázce následného šíření virálního videa a také dodává na osobnosti vaší společnosti. Pokud potřebujete pomoci v oddělení kreativity, můžete se zkusit obrátit s žádostí o pomoc například k malému místnímu divadlu. Zde můžete nalézt herce, či dramatika, kteří vám mohou za symbolický poplatek pomoci při vytváření obsahu vašeho zábavného videa. Dejte jim jen základní informace a požadavky. Požádejte je, aby obsah videa udrželi čistý a politicky korektní. Pak už se můžete jen těšit na to, co pro vás vymyslí.
Nepředvídatelné ovšem neznamená k popukání, jednoduše stačí vytvořit divácky příjemné video, které zaujme a nepustí. Vyprávějte příběh, který ještě nikdy předtím nebyl. Využijte inovací ve vaší firmě, nebo onen „heuréka“ moment, který vás inspiroval k začátku podnikání. Nepředvídatelným se rozumí zamezení nudných rozhovorů mluvících hlav, začlenění vizuálně přitažlivých obrazů a stopáže, která dodá na dramatičnosti.
Efektivní video musí obsahovat několik základních prvků: popisné titulky, klíčová slova, která zoptimalizují popisky a tagy. Dále je velmi důležitá samotná výzva k akci – co chcete, aby lidé po shlédnutí videa udělali? A také propagační plán s příspěvky, které odkazují na vaše virální video na příslušných sociálních sítích.
Ujistěte se, že váš klip je snadno sdělitelný pomocí hostování na různých sítích, které nabízejí sociální sdílení (jako například You Tube či Vimeo) a ujistěte se, že je sdílení povoleno.
Pokud máte seznam mailových adres, nezapomeňte ani na emailovou podporu. Pokud nejste schopni vložit video přímo do emailu, můžete tam zahrnout alespoň miniaturu videa, která bude prolinkována přímo k originálnímu videu na vašich webových stránkách.
Je to bohužel líto, ale je to pravda pravdoucí. Štěstí je skutečný strůjce úspěchu v online světě. Pokud se vám ovšem třeba i z deseti videí chytne jedno, můžete být spokojeni. Nebojte se do světa vypustit skvělý obsah, který vám může pomoci. A kdo ví… možná si štěstí sedne přímo na vás.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář