Opět tu mám tři krátké novinky, které jste mohli za minulý týden přehlédnout, ale jsou v celku zajímavé a důležité. Firemní stránky budou od konce února přecházet na Timeline, objevila se povedená sociální síť This is My Jam a O2 snížilo datové limity, aniž by cokoliv oznámilo. O tom v dnešním článku.
Funkce Timeline je už na Facebooku poměrně zaběhnutá, ale pouze na klasických profilech uživatelů. Firmám, které jsou nuceny používat stránky (pages) místo profilů, tato možnost zatím utíkala, což se změní na konci února. To dobou by měl totiž Facebook představit své konkrétní plány na přetváření business pages na Timeline.
Obecně platí, že tento přechod dá firmám možnost mnohem větší kontroly nad svou „sociální prezentací“ (což získá Facebooku další výhodu oproti Twitteru a Google+) a největší přínos by měl mít pro stránky, které typicky uživatel navštíví jednou, aby dal Like, a poté už se na nich znova neobjevuje. Na druhou stranu může změna nepříjemně ovlivnit fungování iFrame aplikací, do kterých v nedávné minulosti velké procento firem investovalo.
Nové sociální sítě stále přibývají a ve většině i rychle končí, Se zajímavým nápadem, který podle mnohých jednoznačně má šanci na úspěch, přišla služba This is My Jam. Ta vám umožní sdílet jen a pouze jednu písníčku, kterou tak můžete charakterizovat vaší momentální náladu. Zároveň můžete poslouchat písničky vašich přátel a řečeno s trochou nadsázky si tedy udělat playlist z jejich nálad. Ještě jsou tu funkce Like a Follow a to je v podstatě vše.
Jestli má tato jednostranně zaměřená služba šanci na úspěch v tak ohromné konkurenci je předmětem mnoha diskusí. Osobně si myslím, že ne, ale třeba Pinterest ukázal, že to jde, tak uvidíme.
I když se nejedná o téma, které bychom tu běžně řešili, uděláme výjimku, protože tato změna proběhla opravdu potichu a klidně se mohlo stát, že se vás dotýká a ani o tom nevíte. Telefónica O2 totiž snížila limity u připojení přes USB modemy z 500 na 100 MB a to opravdu bez jakéhokoliv předchozího varování. Zákazníkům se to pochopitelně nelíbí, nicméně firma argumentuje tím, že to bylo nutné kvůli sjednocení sazeb za připojení k internetu a že se to 96% klientů vůbec nedotkne. Možná, každopádně fair jednáním bych toto nenazýval.
Na závěr spíš takové téma k diskusi. Určitě jste zaznamenali, že síť LinkedIn bude v češtině. Oficiálně to prostřednictvím médií oznámil a to hned rozdělilo odborníky na dva tábory – jedni tvrdí, že to LinkedIn akorát zaplevelí lidmi, kteří tam nemají co dělat, což angličtina do jisté míry omezovala. Druzí si naopak myslí, že angličtina byla bariérou zbytečnou, a že na to být tam má právo každý. Na jakou stranu se stavíte vy?
Zdroj: Inside Facebook, Lupa
Napsat komentář