Internetové novinky

()

Opět zhruba po týdnu jsem dal dohromady několik novinek, které by vám neměly uniknout, pokud se pohybujete ve světě internetu. Dnes jsou poměrně obsáhlé, tak rovnou k věci.

Uniklá verze Windows 8

Už po druhé Microsoftu unikl build očekávaného systému Windows 8, což je pro samotné tvůrce samozřejmě nepříjemné, nicméně nám to umožní podívat se na některá jeho specifika a trochu tak odkrýt tajnosti, které pochopitelně autoři vytvářejí. Rozhodně nejzajímavější novinkou je přihlašování na základě rozpoznání obličeje. Spekuluje už se o tom dlouho, že by tato funkce mohla být Microsoftem do systému implementována (napomáhá tomu samozřejmě i fakt, že do systému Kinect pro Xbox to opravdu zabudoval) a podle hned několika zahraničních webů to už Windows 8 má.

Dále bude mít nový operační systém i svůj zvláštní prohlížeč, který by měl být podle všeho jednodušší než ten současný. Zajímavá je také funkce „history vault“, která po vzoru Apple umožní spravovat soubory v čase. Když to vysvětlím, dnes lze systém ze zálohy obnovit pouze jako celek, nicméně Windows 8 by to měl dokázat i pouze s konkrétními soubory. Pokud tak něco smažete a budete to chtít v budoucnu vrátit, v rozumné časové době to půjde.

Vyhledávače stále vedou nad sociálními sítěmi

Narazil jsem nedávno na zajímavou analýzu, která zkoumala, zda přichází více návštěvníků na weby ze sociálních sítí, nebo z vyhledávačů, přičemž se věnovala i jejich aktivitě. Když půjdeme ke konkrétním číslům, tak uživatelů, kteří přicházeli ze sociálních sítí, bylo pouze 11%, nicméně těch z vyhledávačů 41%. Možná ještě zajímavější je fakt, že ti ze sociálních sítí byli také mnohem pasivnější – obvykle hned odcházejí pryč. Na druhou stranu ti z vyhledávačů jsou přesným opakem, což se dá vysvětlit tím, že oni opravdu něco hledají, přičemž uživatelé například z Facebooku obvykle kliknou jen ze zvědavosti.

Pokud byste řešili, zda je nějaký rozdíl mezi Facebookem a Twitterem, tak ohledně výše zmíněných statistik není. Na druhou stranu se prokázalo, že Facebook dokáže více generovat nové uživatele (o 40% větší šance), když Twitter je spíše „udržovací“ těch pravidelných. Co se týče konkrétních zpráv, které zaujmou největší počet uživatelů, tak nejlepší na nalákání jsou aktuální zprávy, které přitáhnou 40% uživatelů, a zábavný obsah se 30%. Za zmínku stojí ještě nové technologie a životní styl, které jsou na 10%, ostatní jsou zanedbatelné.

Ještě dodám, že výzkum proběhl na 100 miliónech návštěv stovky významných portálů. Celý průzkum je v PDF ke stažení zde.

Guinnessův rekord na Facebooku

Ano, už i v prostředí sociálních sítí lze vytvářet světové rekordy. Konkrétně se jedná o počet získaných Like za 24 hodin a společnost Frito-Lay. Ta spustila před 11. dubnem hned několik masivních reklamních kampaní (mimo jiné byla například v populární hře FarmVille), což jí za přesně jeden den přivedlo 1 571 161 fanoušků. Na druhou stranu je potřeba dodat, že se jedná o nový rekord, který může být snadno překonán. Například jeden z nejlepších fotbalistů světa Lionel Messi získal údajně jen za pár hodin 6 miliónů fanoušků, nicméně o žádné zapsání nepožádal, a tak rekord drží Frito-Lay. Když přidám ještě jeden rekord, tak například v počtu Like u jednoho statusu ho drží americký rapper Lil-Wayne s téměř 600 tisíci.

Na závěr tématicky ještě jedna zpráva z prostředí sociálních sítí, konkrétně upadajícího MySpace. Pokud máte navíc 100 miliónů dolarů (tedy přes 1,5 miliardy Kč), tak právě za tuto cenu je v současnosti portál na prodej. Zajímavostí je, že jeho pořizovací cena byla pro současné majitele 580 miliónů dolarů. Na druhou stranu se jednalo o výdělečný obchod, protože rok po koupi v roce 2006 uzavřeli s Google reklamní smlouvu, která jim vynesla 900 miliónů dolarů.

Zdroj: PCWorld a TyInternety

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů