Zajímavou studii publikoval server Virtue, která se zabývá efektivitou různých druhů sdělení a časů publikování těchto sdělení na Facebooku. Co se tedy můžeme dozvědět ze studie Anatomy of Facebook Post?
Návyky uživatelů internetu jsou různé a snažit se nalézt určité vzorce chování bez ohledu na psychologický profil jednotlivce, národní zvyky nebo sociální kontext, které jsou univerzálně použitelné, je značně složité. Již z tohoto pohledu je jasné, že výše zmíněná studie si ukousla pořádně velké sousto. A jaké jsou její zjištění?
Nejvíce jsou uživatelé aktivní právě v úterý a pátek. Přičemž za aktivitu se považuje sdílení obsahu, kliknutí na tlačítko „Líbí se mi“ nebo odpověď na sdělení. Nárůst aktivity v tyto dny však není nijak zásadní oproti dnům ostatním. Zajímavější informace je, že uživatelé mnohem více a častěji sdílí statusy s přiloženými obrázky. Více tedy než pouhý text a dokonce i častěji než statusy s videem. Posledním zjištěním, které stojí za zmínku je, že uživatelé jsou aktivnější ráno, než odpoledne.
Přestože studie může pomoci vylepšit načasování publikace firemních sdělení na Facebooku, zřejmě však nenabízí nijak převratná zjištění.
Zdroj: virtue.com
Zajímalo by mě zda informace, že uživatelé jsou aktivnější ráno, je s ohledem na časová pásma uživatelů. Osobně mi přijde že v ČR je to naopak, soudě dle aktivity mých přátel a aktivity uživatelů na několika fan stránkách.
Nemyslím si, že by na to měly vliv časová pásma. Spíše bych viděl rozdíl v sociokulturním prostředí uživatelů. Je dost dobře možné, že čeští uživatelé sociálních sítí mají jiné návyky. Zkusím se podívat po nějaké studii. Děkuji za komentář.
Tie údaje platia asi len v USA. Mám fanstránky s dokopy vyše 120-tisíc fanúšikmi a čo sa toho týka, tak najviac ich klikne na článok keď ho zverejním v nedeľu/stredu v hodinách okolo 20:15-21:15
Díky za informaci! Je vidět, že české prostředí je opravdu odlišné.