Zákaznická péče KetoMixu jede naplno. Jejich facebooková skupina má přes 18 000 členů

()

„S našimi potravinami vám půjdou kila dolů už po prvních pár dnech,“ slibuje David Herold, spolumajitel KetoMixu, a opírá se o reálné zkušenosti tisícovek zákazníků. Kromě ubírání na váze jsme si v našem rozhovoru povídali hlavně o jejich e-shopu. Ten ale rozhodně nehubne – naopak se stále plní novými produkty.

Dnes jsme si povídali s Davidem Heroldem o e-shopu KetoMix.cz, který už několik let úspěšně prodává balíčky potravin pro rychlé zhubnutí. Kromě produktu samotného jsme probrali také start firmy, budování byznysu, práci se širokou komunitou fanoušků a klientů KetoMixu a samozřejmě jsme vyzvídali i ohledně marketingu. Povídání se později přehouplo do sdílení zkušeností se dvěma expanzemi KetoMixu, ale to už jsme si nechali na 2. díl rozhovoru. Odkaz na něj najdete na konci článku.

Představte si, že jsem člověk, který o vašich produktech nikdy neslyšel. Vysvětlíte mi ve zkratce, na jakém principu fungují a v čem mi vlastně mohou pomoci?

KetoMix dieta je postavená na principu ketonové – nebo taky česky proteinové – diety. Cílem je, aby člověk zhubl co nejrychleji a bez zbytečného trápení. Funguje tak, že pokud lidskému tělu snížíte sacharidy a dodáte dostatečný příjem bílkovin, během dvou, tří dnů začne čerpat energii z vlastních tuků místo ze sacharidů. Po prvních pár dnech tedy kila začnou jít dolů.

Jak mi v tom pomohou vaše produkty?

Jedná se o speciální potraviny, které mají ideální poměr bílkovin, sacharidů, vlákniny, vitamínů a minerálních látek. Díky nízké hodnotě sacharidů jsou vhodné pro ketonovou dietu a zároveň jsou zdravé a dodají tělu vše, co potřebuje.  Zákazníci si mohou vybírat z 11 druhů koktejlů, několika druhů palačinek, omelet, polévek. Nabízíme i pečivo, těstoviny, chipsy a nachos nebo čokolády. V tuto chvíli už máme přes 100 různých produktů. 

Jak dlouho je potřeba dietu držet?

Dieta je krátkodobá, držet byste ji neměli méně než 14 dní, maximálně však 3 měsíce. Jedná se o opravdu rychlé hubnutí. A pak si člověk samozřejmě musí hlídat, aby kila nenabral zpět. Dá se říct, že je to rychlá zkratka ke zdravému životnímu stylu. Spousta lidí přirozeně v návaznosti na ni začne cvičit, hlídat si stravu a tak dále.

Hodně s našimi zákazníky pracujeme a pomáháme jim

Takže zákazníkům i radíte, co a jak, když chtějí zhubnout.

Učíme je, že se musí jíst pětkrát denně a přitom si hlídat sacharidy. Každý den v týdnu jsou jim bezplatně k dispozici výživové poradkyně, které mohou kontaktovat, pokud si nejsou něčím jistí. Dost s lidmi pracujeme, pomáháme jim a po ukončení diety většinou už mají znalosti, aby věděli, jak dál. Častokrát je to pro ně obrovský krok dopředu. Dokonce třeba najdou novou práci, vztah nebo se jim výrazně zlepší zdraví, a tak mohou dělat věci, které dříve nemohli. Je to tím, že se ve svém těle dlouhé roky necítili dobře, a pak najednou výrazně zhubnuli a je to pro ně totální změna.

Když si klienti projdou vaší dietou, používají vaše produkty dále? 

Ano, ale spíš už jako doplněk stravy nebo KetoMixem nahrazují některé z denních jídel. Máme spoustu sladkostí, nízkosacharidové čokolády, sušenky, nachos nebo třeba i víno. Spousta našich potravin a pochutin může nahradit takové to běžné mlsání. Někteří zákazníci si trvale nosí naše tyčinky v tašce, když jdou ven. A když dostanou hlad, dají si raději je než něco z fast foodu. Samotná dieta je krátkodobá záležitost, rozhodně nikomu nedoporučujeme, aby byl v ketóze třeba půl roku, to určitě ne. Ale zdravý životní styl, který si s produkty KetoMix uchováte, to je věc jiná. 

Náš úplně první produkt byl koktejl a doteď je u našich zákazníků nejoblíbenější

Procházejí vaše potraviny při výrobě nějakým speciálním procesem? A jak často uvádíte nové produkty do prodeje na e-shop?

V začátcích KetoMixu nám trvalo několik měsíců, než jsme vypustili ven první koktejl. Vlastně to byl náš úplně první produkt a doteď je nejoblíbenější. Naše potraviny před uvedením do prodeje prochází dlouhým vývojem, na kterém se podílejí špičky v oborech biochemie a výživářství. A až máme produkt hotový, samozřejmě ho „testujeme“ na lidech. Každý má jiné chutě a na každého také trochu jinak působí. Finální „ladění“ je asi ta nejdelší část vývoje u každého našeho produktu. Měsíčně uvádíme na trh  v průměru jednu novou potravinu, někdy je to třeba jenom nová příchuť, někdy úplně nová věc.

Jak vlastně KetoMix vznikl? Co bylo na počátku?

Osobně jsem se před KetoMixem několik let věnoval problematice hubnutí. Bavilo mě to a propagoval jsem výrobky jiných firem nebo třeba různé jídelníčky za provize. Pak jsem se seznámil se současným investorem a začali jsme spolupracovat. Narazili jsme na ketonovou dietu a viděli v tom potenciál. Líbilo se mi, že stačí měsíc, dva a tělo začne reagovat, hubnout a vypadat lépe. Nakonec jsme se domluvili, že do toho půjdeme spolu a založili jsme si shoptet a začali prodávat. 

Bylo těžké prorazit na trhu?

V době začátků KetoMixu jsem měl za sebou už zhruba osm let ve výkonnostním online marketingu, z toho asi dva roky v affiliate. Takže to pro mě bylo o to jednodušší, protože jsem věděl, jakým způsobem jakou reklamu spustit a využít. Díky tomu byl start relativně rychlý. 

Opravdu šlo všechno tak hladce?

Nejvíce nás brzdil fakt, že zaměření na hubnutí a diety je hodně konkurenční a hodně se v něm také podvádí. Například na Facebooku najdete Photoshopem upravené fotky lidí, kteří údajně zhubli a podobně. To nám komplikuje inzerci, protože Facebook už je na tohle velký pedant a už vlastně na takový obsah ani nelze inzerovat. Velkým problémem pro nás je i evropská legislativa, která nám zakazuje ukazovat konkrétní výsledky. To, o kolik reální lidé opravdu zhubli, že se jim zlepšil zdravotní stav. Ačkoli na fotografii je jasně patrné, že náš zákazník opravdu výrazně ubral na váze, do textu nemůžeme napsat, že „“pan Adam s KetoMixem zhubl 70 kilo“. To ale výrazně nahrává právě i podvodníkům, na které jsou tyto restrikce stejně krátké.

V reklamě, ani na e-shopu nesmíme uvádět konkrétní výsledky

Máte v tomto svobodu alespoň přímo na vašem e-shopu?

Jen částečně. Je tu potravinářská inspekce a ta prochází naše stránky, e-maily a všechen obsah. Jak jsem zmiňoval, všechno se kvůli přísné legislativě kontroluje. Musíme dávat pozor na to, co můžeme a co nemůžeme používat v reklamách. A tak třeba ani na vlastním e shopu nesmíme přímo uvádět, kolik průměrně naši zákazníci zhubnou, protože bychom za to byli pokutováni.

KetoMix vznikl v roce 2017. Proměnil se v průběhu čtyř let své existence nějakým způsobem?

První objednávka skutečně přišla v březnu 2017. Od té doby se KetoMix změnil hodně, je vyspělejší a taky za ním stojí rozhodně víc lidí. Když jsme začínali, byl jsem ve firmě já, investor, výživová poradkyně a skladník. Dneska už je nás kolem šedesáti, když vezmu v úvahu i brigádníky na výpomoc.

Co vás osobně na KetoMixu nejvíce baví?

Je to jednak budování vlastního byznysu jako takového, jednak to, že náš produkt je skutečně funkční a lidem fakt pomáhá. Ta radost by asi nebyla taková, kdybych se věnoval oboru, ke kterému nemám žádný vztah. Ale když mě baví i ta samotná věc, tak je to super.

Očividně je to něco, co nadchlo hodně lidí. Už jen vaše poradenská skupina na Facebooku má přes 18 tisíc členů.

Ano, naše facebooková skupina je skvělá věc. Lidé se tam navzájem denně motivují, přidávají fotky nebo recepty na přípravu jídel, sdílejí, kolik se jim podařilo zhubnout. Jsou z toho nadšení a my také. Je vidět, že to lidem pomáhá, a jak jsem říkal, hodně mě to na tom baví.

Zákaznickou podporu jsme od začátku zavedli od rána až do 23 hodin včetně víkendu

Jak pracujete s komunitou vytvořenou okolo KetoMixu?

Snažíme se jim radit a pomáhat nejen ve facebookové skupině nebo na naší stránce, ale i v e-mailových odpovědích na dotazy nebo přes naši zákaznickou podporu v chatu přímo na e-shopu a na telefonu. Od začátku jsme ji zavedli od rána do večera a včetně víkendu. To je docela výjimečné, běžně se do e-shopů v 11 večer nedovoláte. Myslím si, že to je jeden z důvodů, proč jsme uspěli a proč se nám daří růst. Velkou práci si dáváme i s obsahem, který je pro naše zákazníky užitečný. Na KetoMix magazínu najdete nejen recepty, ale i články, rozhovory s odborníky. A nabízíme zdarma i on-line lekce jógy.

Co váš Instagram, má pro vás také větší význam?

Řekl bych, že Instagram pro nás až tak zásadní význam nemá. Slouží spíš jako taková naše vizitka. Je to ale způsob, jak komunikovat zase s trochu jinou cílovkou. 

Byl s KetoMixem e-shop od začátku?

Ano, vlastně úplně první věc, co jsme udělali, bylo, že jsme založili e-shop a spustili první reklamu. Dodnes nemáme kamennou prodejnu, offline fungujeme pomocí desítek odběrných míst. Když jsme minulý rok slavili 3. výročí KetoMixu, tak jsme si říkali, že je čas naplánovat i nějaké offline akce, setkání a tak. Ale nic z toho kvůli koronaviru nevyšlo. I uvažování o případné vlastní prodejně se tím odsunulo.

E-shop jste postavili na Shopetu. Proč jste si ho vybrali?

Naše první myšlenka tehdy byla, že zaplatíme nějaké firmě, ať nám e-shop postaví. Obvolali jsme ale pár specialistů, zeptali se na jejich názory a dostali jsme doporučení, že nejvýhodnější je pronájem e-shopu a ideálně Shoptet řešení. Šli jsme do toho a byla to skvělá volba, protože jsme mohli rychle začít prodávat, mohli jsme si upravit grafiku i další věci. Za minimální náklady máme super platformu na prodej. 

Co pro vás bylo při tvorbě e-shopu nejdůležitější?

Aby byznysově fungoval, to znamená, aby přinášel objednávky. První dva roky jsme vůbec neřešili brand a vizuál. Jel jsem hlavně ve výkonnosti, jestli banner funguje, jestli je e-shop konverzní a tak dále. Až později jsme najali brand manažerku a další specialisty, kteří nám pomohli to začít uhlazovat a dělat věci pěkně.

Jak probíhala příprava a jak dlouho trvala před ostrým spuštěním?

E-shop jsme připravovali zároveň s naším produktem. Chtěli jsme si umět představit, jak to bude vypadat. Takže jsme začali dělat produkty, něco nás k tomu napadlo a ovlivnilo to e-shop. Byl to docela rychlý proces. Samotný obchod byl zhruba za měsíc hotový. Samozřejmě když jsme pak po dvou letech dělali redesign, trvalo to o dost déle a dali jsme si více záležet. 

Jak velký tým dnes stojí za každodenním provozem e-shopu?

Je to okolo 7 lidí. 

Kdybychom museli vytvořit celý e-shop sami, stálo by nás to úplně jiné peníze a čas

Používáte nějaké doplňky? Jaké funkce vám nejvíce pomáhají?

Doplňky jsou za mě super věc, protože nám umožňují, aby náš e-shop mohl růst. Ze začátku jsme ho spustili rychle a až postupně přidáváme další věci a vylepšujeme ho. Jednou za čas doplňky procházíme a hodnotíme, co by u nás mohlo fungovat. Líbí se mi, že je to často jednoduché nastavení nebo propojení. Kdybychom to museli všechno dělat sami, stálo by nás to úplně jiné peníze a čas. Nejvíc využíváme právě asi napojení na různé aplikace, skladové hospodářství a účetnictví.

Už jsme se bavili o pro vás velkém významu Facebooku. Jaké další marketingové kanály se vám nejvíce osvědčily?

Na Facebooku používáme také hodně reklamu. Už třetím rokem jedeme reklamu i v televizi a to je hodně zajímavý kanál, který cílí zase na další skupinu zákazníků. Na lidi, kteří tolik nejsou na internetu. Jinak posíláme newslettery s novými produkty nebo akcemi. Ale máme i vzdělávací mailingové série třeba se zmiňovanou jógou a cvičením, recepty nebo úvodní sérii s návody a radami pro nové zákazníky od naší výživové poradkyně. Na e-maily nám klienti často odepisují a je to dobrý způsob, jak s nimi můžeme být v kontaktu.

Ve 2. díle rozhovoru s Davidem si budeme povídat především o expanzi KetoMixu na Slovensko a do Maďarska. Přečtěte si o zkušenostech z praxe. :)

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů