Napříč sociálními sítěmi může být LinkedIn jednou z nejužitečnějších. Pokud budeme hovořit o pěstování kritických a lukrativních obchodních příležitostí. Neboť LinkedIn má vysokou koncentraci osob, kteří rozhodují o obchodě. Podstata je v tom, že jde o víc, než o spojení s bratranci a spolužáky z vejšky. Ale o strategické budování silné sítě plné jedinců, kteří by měli být potencionálními zákazníky.
Jenže vybudování silné sítě na LinkedIn nelze stihnout za jedinou noc. Zde je sedm tipů, jak vytvořit druhy spojení, které Vašemu podnikání přinese nejvíce benefitů:
Jeden z nejjednodušších způsobů je aktualizovat Váš profilový obrázek. LinkedIn považuje tyto druhy aktualizací za „freshness“. To Vám může pomoci v umístění na žebříčku, když uživatelé hledají někoho, jako jste vy.
Titulek, který komunikuje tyto údaje je často to, co zaujme pozornost lidí, kteří na LinkedIn vyhledávají. Lidé by měli být schopni přečíst Váš titulek a okamžitě vědět, co nabízíte a proč by s Vámi měli zahájit kontakt. Buďte jasní a přesvědčiví.
Nikdy nevíte, kdo Vás hledá. Možná bývalý spolupracovník nebo třeba spolužák, který pocítí náhlou nostalgii a chce zjistit, koho může najít na internetu. Výčtem všech Vašich míst a zaměstnání, včetně i všech vzdělávacích institucí, kterými jste prošli, můžete vytvořit větší síť pro zachytávání vyhledávání. Plus tyto spojení mohou být spojeními druhého či třetího řádu k lidem, které jste se snažili potkat.
Toto může být jedním z nejúčinnějších způsobů, jak se spojit s profesionály, kteří mají podobné smýšlení. A LinkedIn využívají k vytváření hlubších obchodních vztahů. Účastí v těchto skupinách také můžete sdílet své znalosti a samozřejmě se i něco naučit od ostatních členů skupiny.
Nejen že Vám vedení nějaké skupiny dodá určitou míru důvěryhodnosti, ale také se tak můžete spojit s lidmi, kteří mají veliký vliv ve Vašem konkrétním oboru.
Osobní pozvání vypadají vždy lépe a také více zaujmou konečného adresáta, než kdybyste posílali obecné sdělení. Pozvání je Vaše první komunikace na LinkedIn. Takže udělejte dobrý první dojem napsáním osobního pozdravu a zeptejte se, jak dané osobě můžete být nápomocní nebo komu je můžete představit.
Oboje může pomoci obohatit Váš profil. Ale pozor na fakt, že existuje dobrý a špatný způsob, jak to udělat. Rozhodně neposílejte masový či generický email klientům/kolegům s žádostí, zdali by mohli podpořit Vaše schopnosti nebo napsat doporučení.
Za prvé identifikujte lidi, kteří o Vás a Vašich schopnostech mají skvělý příběh, se kterým se mohou podělit s ostatními. Kontaktujte tyto lidi přímo, přes telefon nebo email a sdělte jim, že k nim máte osobní prosbu kvůli doporučení (připomeňte jim, jak jste vypomohli) a jestli by byly ochotni napsat rychlé doporučení na základě jejich zkušenosti s Vámi (příběhu).
S endorsements to funguje úplně stejně. Jejich získání je ale mnohem snadnější, neboť jde jen o kliknutí na jedno tlačítko. Také pomáhá, pokud zmíníte, že jim nějaké endorsements potvrdíte také.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář