Google Ads, tedy ještě nedávno AdWords, v posledních dnech apeluje na aktualizaci jejich měřícího kódu. Možná i vám přišel e-mail s upozorněním, že musíte kódy aktualizovat, abyste nepřišli o konverze. Proč hrozí ztráta konverzí, jak jí můžete předejít a co chystáme na Shoptetu?
Apel od Google souvisí se zveřejněním nové verze prohlížeče Safari 12. Tahle aktualizace s sebou nese mimo jiné funkci nazvanou Intelligent tracking prevention 2.0., která omezí využívání cookies třetích stran a tím pádem i měření konverzí. Aby tahle změna neznehodnotila statistiky v reklamních účtech, doporučuje Google nasazení jejich nové „globální značky webu“. Tou lze nahradit původní kódy využívané pro měření konverzí a klasický a dynamický remarketing.
Implementace nových kódů je u nás na Shoptetu v procesu. Zatím tedy využíváme na e-shopech původní značku. Ztráty dat se ale bát nemusíte, dá se jí předejít i jiným způsobem.
Propojit služby Google Ads a Google Analytics. Když jsou Google Ads a Google Analytics propojeny, sdílí parametr GCLID. Díky tomu si může Google Ads sáhnout na GCLID ze souborů cookie Google Analytics.
Zapnout automatické značkování. Tato funkce připojí parametr GCLID k URL adrese, kterou uživatel proklikl z reklamy.
Klíčem k úspěchu tohoto nastavení je mít přístup ke Google Ads a Google Analytics pro stejný e-mail. Pak už je to jednoduché:
Automatické značkování v Google Ads využívá právě výše uvedený parametr GCLID, který pomůže zachovat přesnost měření konverzí. Nastavení je snadné:
Povedlo se vám všechno v pořádku nastavit, nebo jste narazili na nějaké problémy? Dejte nám vědět v komentáři.
Napsat komentář