Ve spolupráci s konzultační agenturouDobrýWeb jsme pro vás připravili seriál článků mapující provoz úspěšného e-shopu od základní myšlenky až po řešení praktických problémů. Nyní si můžete přečíst první díl tohoto seriálu.
Spustit si na internetu vlastní e-shop je dnes již otázkou několika minut. Jenže doba, kdy stačilo jen internetový obchod mít, a objednávky se začaly hrnout, je už dávno pryč. Koupit nebo si pronajmout nějaké technické řešení internetového obchodu je nutnou, rozhodně ne však postačující podmínkou. A navíc tento krok není tím, kterým by se mělo začít.
Je toho hodně, co si musí internetový podnikatel, který chce být úspěšný, rozmyslet dříve, než začne vybírat technické řešení a ladit grafický design. Je potřeba mít rozmyšleno, jakou přidanou hodnotu mohu nabídnout oproti konkurenci. Nebo jak integrovat e-shop do firemních procesů, jak činnosti zautomatizovat, v jaké podobě shromažďovat potřebná data a jak je následně využít ve svůj prospěch – ať už k cílenému a personalizovanému oslovování zákazníků, analýze nabídky, reklamním kampaním či samotnému webu.
Mějte na paměti, že
„Veškeré informace a data o vašich zákaznících, vašem webu či vaší konkurenci jsou bezcenná, pokud je nedokážete využít ve svůj prospěch.“
Tím se dostáváme zpět na začátek – tedy k uživatelům, osobám, pro které je web určený. Čím lépe a důkladněji pochopíte cílové skupiny uživatelů vašeho webu a jejich potřeby, tím větší máte šanci dospět k vytouženému cíli – úspěšnému a fungujícímu e-shopu. V opačném případě budete úspěšní spíše omylem.
Úspěšné podnikání v online prostředí není jen o vytvoření webových stránek. Jedná se o celý proces, který má své zákonitosti, svůj vývoj, své potřeby, a který by měl být integrován s ostatními procesy firmy. Jak tedy postupovat, na co nezapomenout a jaké metody využít:
Ne náhodou představují první tři fáze pouze určitou přípravu a na samotné technické vytváření internetového obchodu dochází až později. Neúspěšné firmy, které začaly tím, že si nechaly vytvořit grafický návrh, nyní už vědí, že pečlivá příprava má svůj smysl. V dalších dílech se podíváme na jednotlivé fáze trochu detailněji.
Článek vznikl ve spolupráci s konzultační agenturouDobrýWeb, kterou můžete navštívit na www.dobryweb.cz.
Dobrý den, měli bychom zájem o koupi e-shopu, ale pro začátek pouze ze šablony. Jedná se o prodej čajů a koření, takže asi do 300 položek zboží. Jednalo by se pouze o koupi šablony a změna titulního fota na stránkách. Můžete nám prosím zaslat na email manamata@seznam.cz s příkladem, nebo ukázkou Vašich šablon a ceny, děkuji Martina
Dobrý den, děkujeme za zájem, předal jsem poptávku obchodnímu oddělení.