Na nedávné konferenci v New Yorku představili zástupci této největší sociální sítě několik změn, které se přímo dotýkají firemních stránek, a proto by je žádná společnost neměla přehlížet. Těm hlavním se budu věnovat v dnešním článku.
Profilová samozřejmě není úplně správně označení, protože firmy mají na Facebooku stránky, ne profily, ale vystačíme si s tím. Vzhledem k tomu, že i firemní stránky už přešly na Timeline, má fotka zásadní význam. Facebook nicméně přesně specifikuje, co na fotce být nesmí, jak už jsem zmiňoval před pár dny v novinkách. Aby byl ale tento článek kompletní, uvedu to i zde.
Jak vyplynulo z konference, Facebook se snaží umožnit firmám vyprávět v prostředí sociální sítě své příběhy. Proto jsou teď obrázky a videa v postech mnohem větší, aby jen tak nezapadly a byly na první pohled hned vidět. Zároveň jsou tu možnosti, jak posty ještě více zvýraznit.
Vpravo nahoře má každý post malou hvězdičku, na kterou když kliknete, můžete konkrétní příspěvek dále zvýraznit. Zároveň také u postu vidíte malou tužku. Ta vám umožní až na týden „přišpendlit“ příspěvek v Timeline co nejvýše, aby nezapadl.
Jak už jsem zmiňoval, Facebook se snaží firmy popostrčit k tomu, aby zde vyprávěly především své příběhy (i tím, že příspěvky od fanoušků jsou v jiné části). S tím souvisí funkce Milestones, která vám umožňuje nastavovat a sdílet důležité milníky v historii vaší společnosti. Ne jen pouze v textové podobě, ale můžete samozřejmě přidat i fotografie. To znamená – buďte kreativní, sdílejte informace z vaší firmy, protože čím zajímavější váš Timeline profil bude, tím více lidí pro sebe získáte.
Možná vůbec největší změnou je odstranění výchozí landing tab. Aplikace ale stále zůstaly, takže pokud jste měli vytvořenou vlastní landing tab, nebo jakoukoliv jinou aplikaci, neměla by zmizet. Teoreticky máte k dispozici 12 aplikací, ale vzhledem k tomu, že hlavní viditelné jsou jen čtyři v horní řádce a Fotky nemůžete měnit, máte reálně tři aplikace. Dobré je, že můžete měnit obrázky jednotlivých aplikací (rozměry jsou 111 na 74 pixelů), a i přepsat text u ní. Takto to například udělali v Holdren Design, aby přitáhli pozornost návštěvníků na Welcome aplikaci:
Offers neboli v překladu Nabídky jsou funkcí, která je sice zatím dostupná pouze hrstce vybraných firem, nicméně bylo mnohokrát oznámeno, že bude do budoucna uvolněna do oběhu pro všechny. Co umí? Připravíte nějakou zajímavou nabídku a odešlete jí do news feedu vašich fanoušků. Ti si jí mohou rozkliknout (Get Offer), přečíst si podmínky a pak jí případně využít (Claim Offer). Pokud tak udělají, Facebook jim pošle například kupón na emailovou adresu (vy jí ale nezískáte).
Ani reklamy na Facebooku nebyly ušetřeny změn. Především se objevily dva nové modely – Reach Generator a Premium. První zmíněný vám umožní, aby se váš post zobrazil více vašim fanouškům než běžně. Statistiky dokazují, že post na stránce se zobrazí v news feedu jen zhruba 16% jejích fanoušků. Reach Generator by měl zaručit, že to bude 50% za týden a 75% v horizontu měsíce. Navíc při beta testech se povedlo dostat až na 98%.
Premium slouží k maximální možné distribuci vašich příběhů. Pokud do toho investujete, bude se vaše „story“ zobrazovat ostatním v news feedu, vpravo na hlavní obrazovce, na mobilu a dokonce i na odhlašovací obrazovce.
Jisté změny byly provedeny i v administraci a Insights, ale tam byste neměli mít problém se zorientovat. Vypíchnu snad jen novou funkci, která umožňuje, aby návštěvníci zasílali stránce zprávy, a kterou můžete v administraci vypnout.
Zdroj: Social Media Examiner
Napsat komentář