Není to žádné tajemství: značky a podniky, které mají webové stránky a aplikace pro mobilní zařízení jsou několik kroků napřed oproti ostatním „hráčům“. Jak je to možné? Tak například jenom v US 31% Američanů vlastní smartphone a každý třetí by se radši vzdal televize, nežli být odloučen od svého chytrého telefonu (zdroj: ourmobileplanet.com).
Ale celá situace jde mnohem dál za pouhé vlastnění mobile site. Podobně jako u tradičních stránek i ty mobilní potřebují být pořádně optimalizované, abyste dokázali využít jejich celý potenciál.
Koncept je jednoduchý. Nabídněte mobile site se stejným nebo podobným obsahem jako máte u klasických stránek. Uspokojíte tak všechny typy lidí. Od těch co na mobilních zařízeních vyhledávají pouze něco, přes lidi, co smartphones využívají k většině vyhledávání až po ty, kteří mobile site používají pro své veškeré vyhledávání.
Samozřejmě existuje mnoho podobností mezi tradičním a mobilním SEO, ale myšlenka i praxe v rámci soustředění se na mobile SEO jde o trochu dál. Jsou zde některé velmi důležité aspekty, které vám pomohou převzít mobilní webovou prezentaci vašich značek.
Začněte s analytickým balíčkem. Vytvořte vlastní panel pro mobile traffic ke snazší identifikaci objemu, trendů, používaných zařízení a samozřejmě i klíčových slov, která byla vyhledávána. Díky tomu zjistíte, kolik návštěvníků se k vám dostane přes mobilní zařízení a pomůže vám objasnit, jestli je třeba vytvořit (a finančně podporovat) mobilní verzi vašich webových prezentací.
Takže jaký druh obsahu je vyhledávají vaši návštěvníci na mobilních zařízeních? Může být obsah zcela stejný jako u tradičních prezentací? Nebo mírně odlišný? Vyzjistěte a dle výsledků si vytvořte priority.
Využijte Googláckých Webmaster tools abyste mohli zjistit, jestli se vaše stránky zobrazují v rámci mobile search a pokud ano, jak to vypadá s jejich umístěním. Zjistěte, které vyhledávací dotazy jsou top a které stránky se na jejich základě (pokud nějaké) zobrazí ve výsledcích Google mobile search a zařiďte se dle toho.
Googlovský Keyword tool nabízí speciální filtr pouze pro mobilní zařízení, díky kterému můžete identifikovat výběr klíčových slov vašeho publika, stejně tak i frekvenci. Použijte jej k vytvoření modelu chování vašich návštěvníků, když k hledání využívají mobilní zařízení. Pravděpodobně se bude lišit v mnoha ohledech od modelu vyhledávání na počítači.
Vyzkoušejte načítat vaše webové stránky na několika různých mobilních zařízeních a kontrolujte jejich zobrazení a funkčnost. Pak pomocí Google Webmaster tools (nebo GetMoMeter apod.) otestujte jak vaši mobilní návštěvníci (a také roboti) naleznou a následně vidí vaše stránky.
Zjistěte, jestli by nabídka vašich produktů měla být stejná pro mobilní stránky jako je pro desktop. Vezměte v úvahu i fakt, že mobilní zařízení nabízejí uživatelům informace o poloze snáze než u počítače. Mobilní uživatelé často vyhledávají nějaký výrobek, který se vyskytuje v jejich blízkosti.
Vaše webové prezentace na mobilních zařízeních nefungují správně? Pak to bude potřeba opravit. Můžete vytvořit stránky pro mobilní zařízení? Můžete přeformátovat vaší verzi pro počítač na fungující verzi pro mobilní zařízení? Jsou zde pro a proti u nejrůznějších změn, které se rozhodnete uskutečnit. Vyberte si to, co vašim značkám poslouží nejlépe. Pomoci vám může opět Google, který nabízí solidní doporučení pro optimalizaci mobilních zařízení.
Výhoda správné implementace a cílení mobilních stránek vaší značky se projeví při podávání zpráv o situaci v rámci traffic a konverze.
Zdroj: www.clickz.com
Napsat komentář