Nové funkce na Facebooku

()

Facebook doslova „nikdy nespí“ a to jak z hlediska masivní aktivity jeho uživatelů, tak neustálého vylepšování funkcí. Dal jsem tak dohromady několik těch nových a užitečných a trochu vám je přiblížím v tomto článku. Konkrétně se jedná o možnost zkracovat jména přátel ve statusech s intuitivním nabízením a pár změn bylo uděláno i ve Ad Analytics. Na závěr přidám jednu aktualitku přibližující současný boj mezi Googlem a Facebookem.

Zkracování tagů přátel

Určitě znáte funkci, která vám umožní označit ve statusu vašeho přítele tak, aby byl pod jeho jménem skrytý odkaz na jeho profil a zároveň mu byla odeslána notifikace – klasicky přes @. Nicméně Facebook před pár dny představil zajímavou novinku, která v první řadě vytlačuje nutnost napsat před jeho jméno zavináč. V praxi to dnes totiž funguje tak, že jakmile napíšete už jeho křestní jméno (klidně i ve větě), Facebook vám intuitivně na základě vašeho seznamu přátel nabídne, o koho se může jednat. To je první funkce nového vylepšení.

Další vám pak umožní to, pro co byla primárně vytvořena. Dříve totiž nešlo napsat například – Jsem venku s Petrem, ale muselo se napsat – Venku s @Petr Novák, což nevypadá dobře jak stylisticky, tak především je to dost neosobní. Dnes už je to ale jedno a funguje to zhruba takhle:

1.) Napíšete jméno vašeho přítele a vyberete ho z nabídky.

2.) Poté můžete jméno libovolně zkracovat, nebo i skloňovat, když jedinou podmínkou je, aby tam zůstalo alespoň něco z něj.

3.) Takhle to pak vypadá odeslané na zeď.

Když ještě přidám komentář přímo tvůrců tak, aby vám Facebook navrhl jméno přítele, o kterého se může jednat, musíte napsat minimálně 5 písmen jeho jména. Navíc tato funkce umožňuje například u přátel, kteří mají více jmen smazat třeba jen prostřední. Závěrem je potřeba dodat, že toto zkracování opravdu funguje jen u přátel, nikoliv u stránek, událostí, skupin atd. U nich bude zkrácení znamenat zrušení odkazu.

Změny Ad Analytics

První novinka byla doslova pro každého, kdo se na této sociální síti nachází. Tato už je zaměřená více na marketing respektive na uživatele, kteří využívají nástroj Facebook Advertising Analytics. Pokud mezi ně patříte, určitě jste si všimli, že bylo provedeno několik úprav, které předznamenávají příchod mnohem rozsáhlejší celkové aktualizace, kterou avizovali už i samotní tvůrci.

Obecně platí, že Ad Analytics se snaží mnohem více zaměřit na indikátory „sociální aktivity“ – Likes, instalace aplikací apod., a naopak opouští CPM (cena za tisíc impresí), která už není tolik vypovídající. Co se týče nových ukazatelů, které vám budou prezentovány i při menší exkurzi, kterou vám Facebook nabídne v době, kdy poprvé zavítáte do upravené aplikace, tak jsou to tyto:

Další zajímavá součást nazvaná Audience ukazuje, kolik lidí bylo v cílové skupině reklamy (podle parametrů) – Targeted, kolik z nich jí opravdu vidělo – Reach, a u kterých to mělo dopad na nějakou aktivitu  – Social Reach (podobně jako Frequency). Na základě toho můžete vyhodnotit, zda už reklama vyčerpala svou cílovou skupinu a je potřeba jí změnit, nebo zda se naopak pouze opakovaně neukazuje jen hrstce uživatelů.

Je tu i tzv. Response graf, který ukazuje rozdíl mezi Connections a samotným kliknutím. V praxi to může být ve dvou extrémech – pokud je tam velký rozdíl, kampaň nefunguje jak má a naopak a to nehledě na to, o jak vysoká čísla se jedná z hlediska počtu kliknutí.

Skype – Facebook vs. Google

Na závěr ještě přidám aktualitu z oblasti odkupu, nebo alespoň joint venture spolupráce s populární službou Skype. Podle Reuters totiž nezávisle na sobě projevili zájem giganti Facebook a Google, přičemž odhadovaná cena této videokonferenční služby se pohybuje mezi třemi až čtyřmi miliardami dolarů. Facebook chce službu koupit, ale přistoupí i na spolupráci, která by mu umožnila rozšířit jeho velmi primitivní chat, který dnes funguje na způsob instant messengeru. Jeho šance posiluje fakt, že se Skype již lehce spolupracuje, protože poslední verze Skype 5.0 měla jakousi „Facebook integraci“.

Naopak Google chce pouze spolupracovat a mluví se o tom, že je to hlavně z důvodu, aby omezil svého významného konkurenta, kterým je právě tato sociální síť. O tom, jak to dopadne, můžeme pouze spekulovat.

Zdroj: IF a TyInternety

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Jan Němec napsal:

    Aktualizace – Když se dva perou, třetí se směje – Skype získal Microsoft -http://www.novinky.cz/internet-a-pc/software/232933-microsoft-kupuje-skype-zaplati-143-miliard-korun-hotove.html?ref=zpravy-dne

  2. Petra napsal:

    Dobry den. Ja mam na Vás otázku. Co ak vo svojom profile nevidím nástroj nazývaný Conversion Tracking Tool. Ako v takomto prípade odmeriam konverzie na Facebooku?

  3. panda napsal:

    Dobrý den, mám dotaz odhledne „vše označujícího kodu“

    drive stacilo treba u pozvánky na událost kliknout, pozvat přátele, a pak do misto http://www…. vlozit jenjavascript:elms=document.getElementById(‚friends‘).getElementsByTagName(‚li‘);for(var fid in elms){if(typeof elms[fid] === ‚object‘){fs.click(elms[fid]);}} a vse se oznacilo.. jak jr to prosim ted???

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů