Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů patří mezi off-pagové faktory, které mají za úkol propagovat váš web. Je to tedy jeden z nástrojů webového marketingu a tím také jedna z technik SEO. Tuto techniku považujeme za nejvýznamnější mimowebový faktor. Pokud se pečlivě na tuto oblast zaměříte, zaručeně se vám to vyplatí..
Díky linkbuildingu je vyšší pravděpodobnost, že si někdo někde přečte odkaz na vaše stránky a klikne na ně. Čím více odkazů budete mít, tím se tedy pravděpodobně potenciální zákazník dostane na vaše stránky.
Úkolem tvorby zpětných odkazů je usilovat o co největší počet webů (kvalitních webů), na kterých lze mít odkazy na vaše stránky. U toho se také přihlíží při určování Page Ranku (= algoritmus Googlu, podle kterého se hodnotí důležitost webových stránek), nebo SRanku (algoritmus Seznamu).
Kromě klasického linkbuildingu se také vyskytuje pojem „nepřímý linkbuilding“. Této formy propagace byste měli využít především v případě, že máte komerční web. To proto, že mnozí nejsou ochotní právě na komerční weby odkazovat.
Systém nepřímého linkbuildingu není složitý. Jde o to, že se neodkazuje na komerční web, ale na web, který na tyto internetové stránky odkazuje.
Je třeba ale počítat s tím, že nepřímý odkaz může mít mnohonásobně nižší hodnotu než přímý linkbuilding. To souvisí s poklesem PageRanku při zvyšujícím se počtu odkazů na odkazované stránce.
Je mnoho možností, jak získávat a tvořit zpětné odkazy. Nejjednodušší je např. vložit příspěvek na diskusní fórum (ne vždy to je možné), můžete také publikovat články, vyměňovat si různě odkazy s jinými majiteli webových stránek, popř. si tyto odkazy kupovat. Záleží jen na vás a na tom, co je vám nejbližší a na co máte finanční prostředky. Chcete-li do linkbuildingu investovat, svěřte ho profesionálům, kteří se přímo touto problematikou zabývají.
Pozor: Zaměřte se na to, abyste vyměňovali odkazy pouze s kvalitními weby.
Napsat komentář