Jde o stále častěji používanou zkratku a co se pod ní skrývá? Zkratkou PR vznikla z anglického spojení „public relations“. Volně to můžeme přeložit jako vztahy s veřejností. Pod PR tedy patří všechny nástroje a techniky, které mají za úkol udržovat styky a vztahy s lidmi. PR s nimi komunikuje a dává o sobě vědět. Tím vlastně je PR reklamou, která se snaží propagovat.
Důležité je neprovádět PR nárazově, mělo by jít o dlouhodobou a naplánovanou činnost, jejíž účinky na veřejnost jsou stále kontrolovány a vylepšovány.
Velké firmy mají často své vlastní PR oddělení. Menší firmy si platí PR agentury, které se na tuto problematiku specializují.
Public relations se dělí na vnitřní (zaměřená na zaměstnance určité organizace) a vnější (zaměřená na zákazníky, ale i jako na společnost celkově).
PR článek je takový text, který dává firmě možnost prezentovat sebe, své výrobky či své služby. Jde o formu reklamního textu.
PR články nejsou pouze záležitostí internetové komunikace, jsou i součástí časopisů a dalších médií. Díky PR článkům se dostanete do podvědomí uživatelů internetu a dalších médiích.
Jak napsat kvalitní PR článek? Záleží jen na vás, jestli ho pojmete odborně či ležérně a vtipně. Základním pravidlem je napsat ho tak, aby zaujal. Samozřejmě by měl mít veškeré náležitosti reklamního textu(viz. copywriting).
Pokud nejste schopni vytvořit takový text a obáváte-li se toho, že by neměl potřebnou „šťávu“, svěřte tento úkol odborníkovi – copywriterovi.
Kromě toho, že text by měl text být psán poutavě, musí obsahovat všechny důležité informace. Vhodné je proložit text fotografiemi či dalšími obrázky.
Nezapomeňte: Čím více budete mít PR článků na různých webech či v tiskovinách, tím více budete v podvědomí společnosti.
Napsat komentář