Máte skvělý eshop, nabízející jedinečné zboží nebo služby, s funkčním systémem košíku a zabezpečeným platebním systémem. Máte vyřešené zasílání zboží i reklamační řád. Jediné, co vám chybí, je návštěvnost vašich webových stránek a s ní spojený prodej.
Jednou z možností, jak zvýšit svou viditelnost na internetu a tedy i návštěvnost na svých webových stránkách, jsou sociální sítě. Social marketing Industry Report (2016) nás seznamuje s čísly ze světových online trhů. 89 % marketingových specialistů potvrzuje, že sociální média jim pomohla ke zviditelnění se a k vybudování stabilní zákaznické základny. Pokud i vy uvažujete o využití sociálních médií, je důležité zjistit, na kterých médiích se pohybují právě vaši zákazníci. Je velká šance, že určité procento z nich je aktivní a denně přítomno na Facebooku. Proč tedy nezačít právě tam?
V únoru 2015 učinil Facebook jednu zásadní změnu, která proměnila možnosti oslovování potenciálních zákazníků na této oblíbené sociální síti. Facebook totiž umožnil přidávat dynamický obsah do reklamy. Cílem této akce bylo zjednodušit vytváření a implementaci reklamy a též její následné spravování a analyzování. Reklama na Facebooku je od té doby skutečně bez bariér a dostupná každému modernímu podnikateli.
Remarketing na Facebooku se „za starých časů“ řešil pomocí externích marketingových rozhraní, jako jsou např. AdRoll nebo Perfect Audience. Jak si určitě dokážete sami představit, bylo jen otázkou času, kdy „velikán“ Facebook převezme kontrolu nad reklamou ve své vlastní síti. Investice do vývoje jejich vlastního reklamního rozhraní na sebe skutečně nenechala dlouho čekat, stejně jako zájem podnikatelů o možnost zde inzerovat.
Podívejte se na příklad remarketingové reklamy eshopu s módními doplňky a šperky pro muže Trendhim.dk.
Trendhim působí na online trzích od roku 2008 a remarketing byla od počátku jedna z jejich nejlepších marketingových strategií. Ve spolupráci s jejich marketingovým manažerem jsem pro vás připravila návod, jak začít s vlastní reklamní kampaní na Facebooku, jak získat nové zákazníky a udržet si ty stávající.
Dynamická reklama je nyní tedy součástí služeb, které Facebook poskytuje, a nezávislé reklamní agentury mají po legraci. Připadá vám to jako nekalá soutěž? Ať je to, jak je to, inzerující podnikatelé na tom vydělali. Marketingové rozhraní na Facebooku nám umožňuje vytvořit si reklamní kampaň vlastními silami a bez zbytečných nákladů. Jakmile je reklama hotová, Facebook ji automaticky zobrazuje potenciálním zákazníkům. Jedná se o personalizovanou obsahovou dynamickou reklamu.
A to není vše. Nejen, že ušetříte výdaje za vytvoření a spravování reklamní kampaně třetí stranou, ale dokonce můžete i vydělat! To zní skvěle, ale jak to funguje? Výsledky známé americké společnosti se spotřebním zbožím, The Honest Company, mluví samy za sebe:
„Dynamická produktová reklama je skvělý nástroj, který nám umožňuje propojit náš rozsáhlý produktový katalog s každým konkrétním zákazníkem. Děje se to pomocí relevantní a perfektně načasované reklamy. Pozorujeme skvělé výsledky, mimojiné 34% nárůst CTR a 38 % snížení v pořizovací ceně reklamy.“
Pozn.: CTR je míra prokliku, tj. poměr mezi počtem kliknutí na reklamu a celkovým počtem jejího zobrazení.
Řekněme, že dojdete k názoru, že by se vám reklama na Facebooku vyplatila. Ale nejste si úplně jistí, jak a čím začít. Prvním krokem, který se vždy vyplatí, je seznámit se s principy dynamické reklamy. Jak tedy tyto reklamy fungují:
Nyní již o produktové dynamické reklamě na Facebooku víme víc. Pusťme se tudíž do práce s Facebook Dynamic Product Ads. Facebook připravil pro své klienty přehledného průvodce, který vás provede přípravou reklamní kampaně. Přesto budete pravděpodobně potřebovat technika, který vám pomůže s některými technickými záludnostmi.
Pro začátek si přečtěte tento manuál. Připadá vám to složité? Podívejme se na postup hezky krok za krokem a vše bude hned jasnější.
1.1 Vytvoření katalogu
Nejdříve je zapotřebí vytvořit katalog, ze kterého Facebook čerpá informace o vaší nabídce a na jehož základě vytváří dynamickou obsahovou reklamu.
Jedná se o jednoduchý textový dokument, ve kterém je zmíněno slovo „feed“ a který je vybudován na stejném principu jako tabulka v Excelu. Tento soubor si buď můžete napsat sami nebo požádat technika, aby vám ho automaticky vygeneroval z vašich webových stránek. Další informace o formátu souboru a postupu jeho vytvoření lze najít zde.
1.2 Spuštění produktového katalogu
Facebook nyní zpracuje váš katalog. To může trvat několik minut, ale i hodin. Záleží na velikosti souboru.
Nyní je zapotřebí provést nějaké úpravy též na vašich webových stránkách. Jejich cílem je udělit Facebooku povolení k vyslání signálu, jakmile někdo navštíví specifickou stránku vašeho eshopu. K tomu právě slouží malý kousek kódu, nazývaný pixel, který přidáte ke stránce, jejíž obsah chcete zobrazovat v reklamě potenciálnímu zákazníkovi.
2.1 Přidat kód
Jako první krok je třeba kód vygenerovat ze sekce Správce reklam na Facebooku. Zde si v Nástrojích vygenerujete svůj Facebook pixel a zkopírujete jeho ID. V administraci e-shopu poté v sekci Propojení – Sociální sítě ID jednoduše vložíte a uložíte. A je hotovo!
Nyní jsme připraveni začít s Power editorem a vytvořit naši první reklamní kampaň. Pokud tento nástroj Facebooku ještě neznáte, přečtěte si nejdříve nějaké základní informace zde.
Power Editor najdete na tomto odkaze.
Pro větší názornost vás v tomto bodě odkážu na video průvodce, jehož autorem je Mikkel, marketingový manažer eshopu Trendhim. Názorně zde můžete vidět, jak tento eshop s pánskou módou vytváří svou reklamní kampaň na Facebooku.
Teď je to na vás! Pusťte se do vaší první facebookové reklamní kampaně! Máte hotovo? Výborně. Ale vaše práce zde nekončí, nyní je třeba vaši reklamu pravidelně analyzovat a sledovat její účinnost. Tedy jak často dochází ke konverzi (zákazník se do obchodu vrátí a nakoupí, případně se zapíše k newsleteru nebo sdílí váš obsah na své sociální síti apod.) Mikkel mi prozradil, že návratnost investice do reklamy na Facebooku pro jeho dánský eshop dosáhla výše 500 % ROI (return on investement). Toto číslo je založené na prodejích, které byly v jejich eshopu realizovány okamžitě po kliknutí na reklamu, nejedná se tudíž o standardní konverzi, kterou vám indikuje Facebook.
Článek napsala Petra Kastnerová (Trendhim.cz) ve spolupráci s Mikkelem Andersenem, marketingovým manažerem eshopu s pánskými módními doplňky, který se v současné době rozšířil mimojiné i do České republiky.
Napsat komentář