Online fóra jsou, díky vcelku snadnému zacílení, jedním z nejlepších formátů pro „chytání“ nových zákazníků a pro komunikaci a upevňování vztahů s těmi již „odchycenými“. Diskuze mezi společností a zákazníky je velmi užitečným nástrojem, který pomůže ke kladné propagaci firmy, k nalézání nových podnětů a nápadů a k řešení možných neshod v komunikaci. I samotný zákazník, který je v dnešní době již přehlcen klasickou reklamou, bude o něco více věřit produktu/službě, kterou mu doporučí jiný uživatel na online fóru. Vždy spíše pomůže doporučení od přátel, rodiny, kolegů apod., než kdyby měl kupující své rozhodnutí uskutečnit pouze na základě propagace samotné firmy.
Dle zprávy z Awareness, a Burlington, Mass., poskytovatele softwaru pro social-marketing management, se již 70% marketérů snaží svůj základní mix rozšířit o sociální média a 33% z nich nahlíží na online fóra jako prostředí, které je ideální k vyhledávání potencionálních zákazníků.
Online fóra mají svůj vlastní vnitřní život, kde diskutují jak odborníci, tak laici. Vždy se najde nějaký opinion leader. Ten může velmi silně ovlivnit mínění všech ostatních návštěvníků, kteří si do fóra přišli pro rady a tipy. V rámci komunikace na těchto fórech musíme tedy jednat uváženě, s rozvahou a klidem. Snažit se odpovídat co nejjasněji a v případě konfliktu, či vyvracení nepravd si udržet chladnou hlavu a neposílat účastníky diskuze kamsi.
Následuje osm tipů pro marketéry, dle Sanjay Sabnani (generální ředitel společnosti CrowdGather, vůdčí na poli komunitních fórech), kterými bychom se na online fórech měli řídit.
Nezapomeňte, že výhodou online fór a komunikace na webech je dlouhá životnost. Nejsou to noviny, které čtenář po dni vyhodí. Diskuze na internetu jsou archivovány a můžou být mnohými uživateli vyhledávány i po pár měsících. Tak toho využijte
Zdroj: http://www.entrepreneur.com/
Napsat komentář