Domovská stránka je taková stránka, která je v hierarchii vašich stránek nejvýše. Podle toho by ji také měla být věnována zvláštní pozornost. Všechny ostatní stránky by na ní měly zpětně odkazovat. Měla by to být vždy ta stránka, na kterou dostáváme webovou adresu.
Chcete-li, aby na vašem webu dobře fungovala navigace, je nutné, aby domovská stránka obsahovala nejvíce odkazů. Je pro ně tím nejvhodnějším místem.
To, jak konkrétně pojmete domovskou stránku, je jen na vás. Máte několik možností:
– web s hlavním obsahem: Uvědomte si, že domovská stránka je nejvíce viditelná. Proto je vhodné zde umístit text s hlavním obsahem.
– směrovací web: Některé designy využívají domovskou stránku k nasměrování návštěvníků na určité téma.
– domovské stránky mající menu: Domovskou stránku lze brát také jako seznam všech odkazů na různé časti webu.
– domovské stránky s orientací na zprávy: Tyto domovské stránky upoutávají pozornost. Zastánci tohoto designu se snaží dát na tuto stránku co nejvíce aktuálních novinek, které uživatele upoutají. Atraktivní obsah, který se mění, láká uživatele, aby se po čase na web vraceli.
– domovské stránky s nasměrováním: To je nutné především u rozsáhlých webových stránek. V tomto případě je dobré mít na domovské stránce rozdělení podle zájmů a zálib uživatelů. Čtenář se hned zorientuje a vybere si jen to, co ho zajímá.
– upoutávka: Je to poněkud kontroverzní typ domovské stránky. Pozor: Klienti to většinou nemají rádi, protože je to zdržuje od obsahu, který skutečně hledají.
A jak byste měli nejlépe pojmout domovskou stránku vy? Než si odpovíte na tuto otázku, zamyslete se nad tím, jací uživatelé budou na váš web chodit a co od něj budou očekávat. Podle těchto kritérií vyberte nejvhodnější typ domovské stránky.
Napsat komentář