Novinka, na kterou jsme se skutečně těšili, je propojení se službou Balíkobot.cz. O co se jedná?
Balíkobot.cz
Jak už sám název napovídá, bude se jednat o službu, která má co do činění s vašimi balíky. Co konkrétně? Konkrétně samotné vyřízení objednávek a dodání od e-shopu k zákazníkovi. Řadu značných výhod tedy získává správce e-shopu, který díky tomuto propojení e-shopu do služby Balíkobotu:
denně ušetří značné množství času (dle statistik v průměru 36% času stráveného vyřizováním objednávek), protože:
již nebude muset komunikovat s jednotlivými dopravci. Odpadne tedy export objednávek každému dopravci zvlášť, všechny dopravce propojuje již služba samotná,
bude moci tisknout štítky na balíky jediným kliknutím z e-shopu,
bude moci sledovat své zásilky (Track&Trace) přímo v administraci
a to se zachováním klasických cen jednotlivých dopravců.
Které dopravce aktuálně Balíkobot podporuje?
PPL
DPD
Česká pošta
Geis
InTime
Uloženka
Zásilkovna
a další samozřejmě budou přidáváni v průběhu času.
Chcete ušetřit čas?
Pokud vás služba zaujala (nás rozhodně ano!), není nic snazšího, než si zařídit propojení. Snadno a velmi rychle.
probíhá přes kontaktní osobu Balikobotu, se kterou se domluvíte na spolupráci.
Nastavení e-shopu
Nastavení samotného propojení je již otázkou administrace e-shopu.
Stačí v administraci (Nastavení / Propojení / Balíkobot) vyplnit API klíč, který dostanete při ujednání smlouvy přímo od Balíkobotu
a následně spárovat dopravce uvedené v e-shopu na služby dopravce poskytované ze strany Balíkobotu
Správa objednávek
Jestli můžeme s jistotou něco u této novinky tvrdit, tak to, že správa objednávek Vás začne díky tomuto propojení bavit. (Ne)skutečně.
V administraci, ve svém přehledu objednávek zvolíte konkrétní objednávky, které chcete přidat k vyřízení přes Balíkobot.
Pokud je vše v pořádku, systém vás o tom informuje. Pokud byste například přidávali balíky se zvolenou dopravou, kterou Balíkobot nepodporuje a které bude třeba vyřešit individuálně, i na takovou skutečnost vás administrace upozorní.
V tuto chvíli, kdy byly vaše balíky úspěšně přidány – tedy „zapsány do fronty“ k odeslání pro vyřízení ze strany Balíkobotu, je možné vytisknout štítky jednotlivých zásilek.
Štítky je stejně tak možné tisknout i z detailu jednotlivých objednávek. Ty mají výhodu v možnosti volby tiskové pozice. Šetříte tak papír a tedy i naše lesy.
V tomto momentě ještě stále můžete balík z fronty pro odeslání k vyřízení odebrat. Až objednáte svoz, zrušit objednaného dopravce možné nebude.
Posledním krokem je objednávka svozu. V tento moment přes Balíkobot odchází informace jednotlivým dopravcům, že jste pro ně přichystali balíčky, které již netrpělivě vyhlížejí vaši zákazníci.Svoz je možné objednat opět jak z přehledu objednávek (tedy hromadně), tak z detailu jednotlivých objednávek.
Vaše zásilky odeslané k vyřízení je možné z přehledu objednávek (či opět z detailu jednotlivých objednávek) sledovat, kde přesně se nachází. Máte tak dokonalý přehled o vašich zásilkách.
Pevně věříme, že vám tato novinka práci s objednávkami usnadní a ušetří čas, který budete moci využít efektivněji. Budeme velmi rádi, pokud nám budete chtít zaslat své připomínky k Balíkobotu.
Dobrý den, Tomáši,
cesta je Nastavení / Propojení / Balíkobot. Do článku jsem chybějící informaci doplnila – děkuji za upozornění, máte pravdu, skutečně to tam chybělo. Ale už nechybí :)
Mějte krásný den.
S pozdravem Katka
Ať hledám v administraci jak hledám tak balíkobot nemůžu najít..Chtělo v návodu uvést cestu k Balíkobotu, kde zadám API.
Dobrý den, Tomáši,
cesta je Nastavení / Propojení / Balíkobot. Do článku jsem chybějící informaci doplnila – děkuji za upozornění, máte pravdu, skutečně to tam chybělo. Ale už nechybí :)
Mějte krásný den.
S pozdravem Katka