Získání pořádného provozu je jeden z nejdůležitějších úkolů pro každého webmastera. A co víc, nemůžete jednoduše získat provoz a pak si už jen užívat výhod. Získávání tzv. traffic je nekončící úkol, na kterém musíte nepřetržitě pracovat.
Následujících deset rad vám pomůže zdarma vylepšit provoz na vašich webových prezentacích.
SEO bude vždy hlavní cestou, jak zdarma dosáhnout provozu na webu. To je hlavní důvod proč musíte dělat svou práci svědomitě a optimalizovat vaši stránku tak, aby se správně řadila na základě klíčových slov, na které cílíte. SEO je pořád nejmocnějším nástrojem vedoucím k bezplatnému provozu. Nejen proto opravdu potřebujete investovat určitý čas a úsilí do optimalizace vaší webové stránky. SEO není opravdu tak složité, jak se může na první pohled zdát.
Pokud jste čekali nějaké skandální odhalení, asi budete trochu zklamáni. Jeden z prvních kroků, jak získat zdarma provoz stránek je sice triviální, ale o to zásadnější. Stačí mít vytvořený skvělý obsah a často ho aktualizovat.
Z pohledu SEO je obsah vlajkovou lodí. Pokud ho dokážete na vašich stránkách udržet na vysoké úrovni plus ho často obměňovat, získáte nejen věrné publikum vracejících se návštěvníků, kteří budou pravidelně kontrolovat novinky. Ale především budou vaše webové stránky milovat vyhledávače.
Sociální bookmarking stránky (a zejména ty nejpopulárnější mezi nimi) jsou dalším účinným způsobem, jak získat provoz na webu zdarma. Pokud nevíte, co social bookmarking sites jsou, jedná se o stránky, které umožňují uživatelům sdílet své oblíbené stránky a za pomoci tagů (popřípadě klíčových slov) je kategorizovat a organizovat. Poté mohou tyto vytvořené „záložky“ ostatní uživatelé přidat do své sbírky, nebo je sdílet s dalšími uživateli.
Sociální sítě jsou samozřejmě také cestou k získání provozu bez investic. Pokud jste oblíbení na sociálních sítích, jako je Twitter či Facebook, tak provoz který z nich můžete získat, lehce překoná ten, který vám může poskytnout Google či jiné vyhledávače. Je sice pravda, že budování rozsáhlé sítě cílových následovníků na Twitteru a příznivců na Facebooku zabere hodně času a úsilí, ale výsledek vašeho snažení nakonec vše mnohonásobně převáží.
Dosáhnutí propojení s dalšími weby, které se pohybují v okruhu vašeho zájmu je dobrým krokem pro SEO, zvláště pak jeslti se vám podaří sehnat odkaz bez slavného nofollow atributu. Ale i v případě, že na takové odkazy narazíte (kvůli nofollow atributům budou bohužel bezcenné pro SEO), stále vám mohou pomoci zvýšit návštěvnost vašich stránek.
Pokud se vám podaří vložit odkaz na viditelné místo na webové stránce, která má velmi vysoký provoz, můžete i vy samy díky tomu získat tisíce návštěv.
Ale nezapomeňte, že i zde musíte být opatrní a obezřetní. Pokud si vyměníte odkaz se špatným „sousedem“, jeho pošramocená pověst se tak může přenést i na vás a nadělat tak spoustu škody.
Bezplatná propagace je vždy vítaná, tak ji nepřehlížejte. Existuje řada způsobů k bezplatné propagaci vašich stránek a mezi ty nejoblíbenější patří bezplatné inzeráty, začlenění do různých seznamů apod. Pravdou zůstává, že ne všechny bezplatné způsoby jsou efektivní. Ale pokud si vyberete správné nástroje k propagaci svého webu, můžete i tak dosáhnout lepšího provozu.
Obsah dokáže vykouzlit vysoké zvýšení provozu, pokud je v něm ovšem zaznamenáno něco užitečného. Existuje mnoho způsobů jak vytvořit zajímavý obsah. Většinou závisejí na zaměření vaší webové prezentace. Můžete mít obsah zaplněný poradenstvím, nebo výčty krátkých typů, jak něčeho rychle dosáhnout. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak získat lepší provoz, je ale nabídka produktu či služby zdarma. Pokud se tento produkt, nebo služba stanou oblíbenými, lidé začnou navštěvovat vaše stránky a je více než pravděpodobné, že si prohlédnou i další části webu a uskuteční tak i nákup placeného zboží/služeb.
Jak již bylo zmíněno, bezplatné produkty a služby jsou skvělé pro získání bezplatného provozu na vašich stránkách a jedním z nejlepších odrůd v této sekci je virální obsah. Název virální se využívá proto, že se vytvořený obsah chová jako virus. To v praxi znamená, že uživatelé, kteří milují váš obsah (služba zdarma například)jej okamžitě přepošlou svým dalším přátelům pomocí různých sítí a e-mailu. Ti je zase rozpošlou svým dalším známým. Přesně jako virus. Tak se povědomí o vaší nabídce okamžitě rozšíří na několika místech a bude viditelný pro mnohé potencionální zákazníky. To vše bezplatně.
Virální obsah se šíří sám o sobě, jediné co musíte udělat je vytvořit ho a sdílet na některá vaše oblíbená místa. Vše ostatní již zařídí atraktivnost obsahu a uživatelé. Pro virální šíření můžete využít videa, prezentace, články, obrázky, fotografie apod.
Offline propagace je často opomínána, ale i tak je to dobrý způsob k získání traffic. Ano, počítače jsou sice všude a mnoho lidí na nich tráví stále více času, ale život se přeci jenom ještě zcela nepřesunul na obrazovky počítačů a do virtuálního světa.
Offline propagace je tedy stále účinným nástrojem. A pokud víte, jak toho využít, můžete k sobě přilákat velký počet návštěvníků. Některé z tradičních offline cest, jak propagovat vaše webové stránky zahrnují vytištění vaší URL adresy na vizitky společnosti či suvenýry. Nebo její nalepení na dopravní prostředky, které jsou využívány vámi a vašimi zaměstnanci. Také můžete například začít prodávat trička a ostatní zboží s vaším logem. Tak se stane vaše značka mnohem více populární.
Umístění URL do vašeho popisu na nejrůznějších fórech a sociálních sítích je také další z cest získání dobrého provozu stránek. Samozřejmě víme, že existují fóra a sítě o milionech uživatelů, kteří se přihlašují denně. Nesmíte zapomenout, že můžete být zajímavými pro jakéhokoliv uživatele v kteroukoliv dobu.
Pokud si lidé oblíbí vaše příspěvky a sdílené informace, měli by mít možnost nalézt v popisu společnosti i vaši URL adresu. Na tu budou moci klinout a přejít tak přímo na váš web, kde se o vás dozví mnohem více informací.
V některých případech byste měli být schopni sdílet i tzv. deep link (neboli hluboký link, který odkazuje někam dovnitř vašich stránek) spíše, nežli pouze odkazovat na domovskou stránku. Tak můžete dokonce i obrátit pozornost čtenářů přesně tam, kam potřebujete. Bohužel ne vždy je sdílení těchto linků povoleno.
Získávání provozu na webových stránkách je obrovské téma a není možné sem vypsat všechny způsoby, jak vysokého provozu docílit. Každopádně, pokud přijmete alespoň tyto základní způsoby, které tu byly vyjmenovány a začnete je následovně aplikovat, jste na nejlepší cestě k bezplatnému získání velmi dobrého provozu.
Zdroj: www.webconfs.com
Napsat komentář