Logo (logotyp), neboli grafický symbol firmy, vnímáme jako součást firemního designu i celé corporate identity. Vytváření loga je velmi důležitým krokem při zahájení podnikání. Nespornou pravdou zůstává, že většina populace stále „hodnotí knihu, dle obalu“. Stejně tak budou i na základě Vašeho loga posuzovat nejen Vaši firemní kulturu, ale společnost jako takovou. Zbytečným odbytím a urychlením tvorby loga si tak můžete odehnat nejednoho potencionálního zákazníka.
Zde je několik typů, se kterými bude Vaše logo reprezentovat společnost v nejlepším možném světle.
U vytváření loga by měla věta, „v jednoduchosti je krása“, přijít na mysl ihned na začátku tvorby. Díky tomuto pravidlu budete později, při využívání loga, uchráněni nespočtu potíží. Zbytečná komplikovanost a nesourodost motivů ve Vašem logu, může nadělat spoustu nepříjemností například na firemních tiskovinách i ostatních tištěných materiálech. Vždy musíte myslet na pozdější využitelnost loga a na grafika, který s ním bude později pracovat a začleňovat jej do nejrůznějších konceptů. Takže nezapomeňte na poučku KISS – keep it short and simple.
Logo by sice mělo odpovídat firemní identitě, ale neznamená to, že musí zobrazovat vše, co je v zájmu Vaší společnosti. Například velikán McDonald také nemá obrázek hamburgera ve svém logu.
Barva zastává v logu nejsilnější emocionální apel, který má silně psychologický charakter. U vytváření loga je velmi důležité uvědomit si sílu barev a jejich vrozený i naučený význam. Barvy v logu a v celém corporate design velmi ovlivní vnímání celé společnosti v myslích zákazníků.
Kombinace žluté a černé vyvolá pocit nebezpečí, purpurová a zlatá vám zase zajistí vznešenost a důstojnost. Světle zelená svěžest a mladost a naopak tmavě zelená klid, růst, naději. Nejen barvy samotné, ale i jejich kombinace a variace odstínů působí na psychiku potencionálních zákazníků.
I zde platí zlaté pravidlo, v jednoduchosti je krása. V rámci loga by se nemělo míchat několik typů fontů, včetně jejich stylů dohromady. Čistota a jednoduchost vede k lepšímu zapamatování. Také výběr písma v logu by měl korespondovat s firemní identitou. To znamená využít takového písma, které můžeme použít i na webových stránkách, vizitkách a všech ostatních prospektových materiálech.
A jestli zvolit patkové, či bezpatkové písmo? S patkovým fontem naznačíte nadčasovost, stabilitu a autoritu. Bezpatkové písmo poté poukáže spíše na mladistvost, moderní atmosféru a pružnost společnosti.
V rámci stylu loga můžeme hovořit a třech hlavních typech. Jedná se o loga obrazová, literní a slovní.
U obrazového typu loga se jedná o využití reprezentativního symbolu, který může být někdy doplněn i o logotyp, pro příklad můžeme uvést firmu Škoda.
Literní typ loga, je značka, která využívá zkratek a počátečních písmen z názvů firem, jako je IBM, BMW, apod.
Slovní typ, neboli logotyp vzniká za přímého použití názvu firmy, např. Coca-Cola, Apple, Microsoft. Výhodou těchto log, je fakt, že zákazník okamžitě ví, o jakou firmu se jedná. Nevýhodou pak je nejasnost cíle podnikání Vaší společnosti a nutnost dalšího dohledání.
To je několik základních pravidel, jak hravě udržet své logo v myslích zákazníků. Důležitým faktorem ale stále zůstává dodržení corporate designu a corporate identity. Záměna Vaší společnosti s nějakou konkurenční v myslích spotřebitelů, je z hlediska špatného loga zcela zásadní a taktéž zbytečnou amatérskou chybou.
Zdroj: www.businessnewsdaily.com
Napsat komentář