8 vlastností úspěšného uživatelského rozhraní

()

Při provozování e-shopu je jedním z velmi důležitých faktorů ovlivňujících, zda návštěvník něco nakoupí či nikoliv, přívětivé a přehledné uživatelské rozhraní. Přestože je toto oblast webdesignérů a grafiků, je vhodné, když i provozovatel e-shopu má povědomí o principech, které při práci s uživatelským rozhraní fungují.

Jistě má každý, kdo se pohybuje na internetu nebo pracuje s počítači, zkušenost s nepřehledným nebo jinak zmateným uživatelským rozhraním. V tu chvíli většina lidí, pokud může, raději uteče. V podstatě nezáleží, jestli se jedná o uživatelské rozhraní e-shopu nebo specializovaného software. Bohužel návštěvníci e-shopů obvykle nemají trpělivost zkoumat, jaké „kulišárny“ a hádanky si na ně designér připravil a raději odejdou rychle jinam.

Na webu Usability Post lze najít článek o základních pravidlech tvorby a fungování uživatelského rozhraní.

Jedná se o těchto osm zásad, kdy každou reprezentuje jedna vlastnost. Uživatelské rozhraní by tedy mělo být:

V článku 8 Characteristics Of Successful User Interfaces je každá vlastnost blíže popsána i s konkrétními příklady a ilustracemi.

Zdroj: www.usabilitypost.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů