7 chyb, které často dělají nováčci mezi affiliate marketéry

()

Následující článek představuje 7 nejčastějších chyb, kterých se nováčci (nejen) mezi affiliate marketéry často dopouštějí. Jejich stručné vyjasnění vám pomůže zvýšit produktivitu i ziskovost a dosáhnout dlouhodobého výsluní pro vaši činnost.

1. Prodej je přednější než pomáhání.

Ano, slovo marketing je sice součástí fráze affiliate marketing. Ovšem z více úhlů není cíl práce v rámci affiliate prodej – to by měly zaštitovat stránky určené k prodeji nebo affiliate linky, které k těmto prodejním stránkám čtenáře dovedou.

Nechat zaplnit stránky slovy a linky, které křičí „KUPTE SI HNED!“ asi napadne každého nováčka, který touží pouze po tom, aby návštěvníci skutečně klikli a oni sami pak dostali své provize. Namísto toho by se ale měli starat i o to, aby čtenáři věděli, proč by si měli daný produkt pořídit.

Lidé vždy chtějí od ostatních poradit, jestli si produkt, který je v jejich zájmu mají koupit, či nikoliv – to je také důvod, proč například recenze na Amazon či Aukru mají takovou moc. Tyto recenze jsou upřímnou zpětnou vazbou od lidí, kteří nemají žádný užitek z toho, pokud si nakonec návštěvník daný produkt koupí.

Pokud budete pro návštěvníky vašich stránek znít spíše jako nezaujatý recenzent, nežli horlivý prodejce zjistíte, že jste uskutečnili mnohem více prodejů a že se vaši uživatelé opětovně vracejí a jsou tak silnými zdroji budoucích prodejů.

2. Příliš mnoho!

Další častou chybou při začátcích bývá propojování s každým affiliate programem na který marketér narazí. I když je správné, pokud pracujete online, udržovat více toků příjmů. Ale musíte si dát pozor na bod, kdy vám bude ležet na bedrech až přespříliš věcí, kterými se musíte zabývat. To se nakonec stane vždy nezvladatelným.

Vybírejte si své affiliate programy moudře a nepřehlťte se.

3. Netestování.

Kdykoliv se rozhodnete podpořit nějakou nabídku. Vžijte se do role potencionálního zákazníka a otestujte si, co se stane, pokud onu nabídku přijmou. Nic nezničí čtenářovu důvěru víc, než otravná propagace, která zcela přetíží a zahltí jejich složku s doručenou poštou.

Buďte na chvíli potencionálním zákazníkem a uvidíte, co se stane, pokud dají na vaši radu.

4. Nesledování.

Proč je to chyba? Velmi jednoduše – pokud docílíte prodeje, chcete vědět ODKAD se prodej uskutečnil. Pomocí unikátního sledování linků budete vědět, které stránky mají skvělou konverzi. Na základě tohoto můžete danou kampaň rozvíjet a vylepšovat.

Získávání provizí je skvělé, ale lepšího marketéra z vás udělá povědomí o tom, díky jakému prodeji jste provize dosáhli a stejně tak i o tom, co na prodeji na zákazníka zapůsobilo. Díky tomu povyrostete a vyšvihnete své kampaně. To stoji v protikladu skutečnosti, když byste pracovali „poslepu“.

5. Neporovnávání.

Jedna z nejlepších taktik pro konverzi je porovnání „hlavního“ produktu s dalšími dvěma podobnými. Pokud jsou lidé naladění v nakupovacím režimu, mají tendenci jejich výběr zúžit na dva až tři produkty, u kterých následně potřebují pomoct s rozhodnutím, který je pro ně ten nejlepší.

Například srovnáním „3 nejlepší widgety pro ……….“ nejenže pomůžete čtenáři si vybrat, ale také máte affiliate odkazy hned pro tři výrobky, namísto jednoho.

Postupem času, jak budete sledovat své webové stránky, budete mít možnost vidět, který produkt je pro čtenáře nejzajímavější. Tak můžete přesunout nejlepší konverzi produktu na začátek stránky, čímž získáte vyšší míru prokliku.

Takže porovnávání je nejen velmi příjemné pro čtenáře, ale i velmi výnosné pro vás.

6. Vydělávání peněz pomocí online produktů.

Určitě jste to už viděli. Jste například ve skupině typu „Jak na online marketing“ a někdo sdílí příspěvek, kde si stěžuje, že v rámci online nedokáže vydělat ani desetník. V jejich popisu však naleznete něco v duchu „Vydělal jsem 50 miliónů dolarů s tímto“ a odkaz na jejich affiliate link. Děje se to sice pořád, ale vy takoví být nemusíte.

Pokud jste noví a chcete propagovat výrobky v prostoru „Vydělat si peníze online“, nevytvářejte falešné tvrzení, které by vám asi nějaké peníze přinesly. A hlavně nevytvářejte falešné tvrzení vůbec!

Nesnažte se oklamat lidi, i když vám takový způsob zní lákavě. Pokaždé to skončí zničením vaší důvěryhodnosti.

7. „Jé podívej! Motýl!“

Toto bývá největším úskalím pro každého nového affiliate marketéra. A stejně tak může způsobit opravdu velké problémy i zkušeným marketérům.

Řeč je o klasické situaci, kdy pracujete na určité věci a zničehonic se něco třpytivého a lákavého objeví skrze vaši e-mailovou schránku, nebo na fóru, kam chodíváte. Tak všeho necháte a rozhodnete se jít honit tento nový nápad, jak vydělat peníze online.

Ignorujte „motýly“, které jistě zůstanou létat na konstantní úrovni. Akorát vás odvedou od projektu/kampaně, kterou máte na dosah ruky. Jedna zcela dokončená a zisková kampaň je mnohem a mnohem více než padesát napůl dokončených projektů.

Affiliate marketing je činnost, která vyžaduje sebemotivaci a soustředění. Pro mnohé z affiliate marketérů jsou to naučené dovednosti. Jakmile jste si vědomi chyb, které mohou způsobit nedostatek zisku a produktivity, můžete na nich zapracovat a vyzvednout celý váš podnik mnohem výše. Tak docílíte dlouhodobého výsluní a ziskovosti.

Zdroj: www.marketingland.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Honza Čeněk napsal:

    Dobrý den, děkuji za pěkný článek, snažím se učit s affilem, takže mi toto určitě pomůže. Budu rád za doporučení nějakého affil programu, který má smysl. Nechce se mi do velkých platforem, ale raději bych napřímo u poskytovatele. Zatím jsem narazil jen na několik, co mne zaujali – například affil programy od Proficreditu nebo Omegapůjčka. Nemáte nějaké další typy?

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Honzo, zkuste se zeptat v naší Shoptet poradně: https://www.facebook.com/groups/shoptetporadna. Je tam přes 7 500 e-shopařů a některý už třeba podobnou věc řešil a bude s ní mít osobní zkušenosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů