Obsahový marketing se může stát velmi úspěšnou marketingovou taktikou, ovšem za předpokladu že je dělán správně. Právě díky tomu se jím každý den zabývá stále více a více firem. Je zde několik rozlišných typů obsahů, které mohou být v rámci marketingových kampaní použity.
Při vytváření obsahu k marketingovému využití je důležité vzít v úvahu jak téma obsahu, tak i jaký typ a formát bude ve výsledku mít. Ujistěte se, že oboje je slazeno s potřebami vašich zákazníků. Například jestliže krátké video výborně funguje pro jednu cílovou skupinu, na další může udělat větší dojem jednoduchost „bílého papíru“.
Pokud využíváte při tvorbě marketingového obsahu brainstorming, položte si následující otázky:
Zodpovězením těchto otázek se přiblížíte k odhalení, jaký obsah je pro vaše zákazníky užitečný. Nyní je vaším úkolem zajistit, aby vámi poskytovaný obsah byl pro zákazníky srozumitelný, lehce stravitelný, zobrazen v poutavém formátu a aby dokázal vrýt jeho klíčová slova do myslí zákazníků pro pozdější vyhledávání.
Následuje několik typů obsahu, které v součastné době pravděpodobně nevytváříte, ale měli byste:
Pokud jste v minulosti dělali výzkum klíčových slov o vašich produktech a službách, je pravděpodobné, že jste narazili na údaje, které poukazují na fakt, že lidé vyhledávají i náklady a informace o cenách.
Lidé si vždy budou dělat cenový průzkum a neudělají finální rozhodnutí, aniž by ho neučinili. I tak se ale mnoho firem bojí vytvořit obsah, kde by prozradili informace o cenách a nákladech, za předpokladu že zákazníci očekávají přesné ceny. Tak to ovšem ve většině případů není.
Na vašem blogu, nebo webových stránkách nemusíte určit přesné náklady výrobku či služby. Místo toho můžete poskytnout cenový rozsah nebo uvedete odhad nákladů. Pravdou ale zůstává, že uvádět tyto informace pro vaše zákazníky je potřebné. Získáte tak obrovskou konkurenční výhodu, pokud jste jediní ve vašem oboru, kdo vytváří obsah týkající se cen a nákladů.
Jiným typem obsahu, který zákazníci používají, aby dosáhli nákupního rozhodnutí je porovnání a recenze. I zde platí, že některé společnosti se obávají porovnávat své produkty s těmi od konkurenta. Nicméně pokud můžete umístit svůj produkt nebo službu tak, že bude na vrcholu mezi těmi ostatními, bude vám opravdu vadit zmínit jméno konkurenta? Zřejmě ne zcela.
Vzpomeňte si, kdy jste naposled kupovali televizi, auto, telefon apod. Pravděpodobně jste také hledali recenze a porovnání vybraných produktů.
Lidé chtějí obsahy s porovnáním i recenzemi. Tak byste měli opravdu popřemýšlet o vytvoření obsahu, kde představujete své produkty, či služby i v porovnání s konkurenčními. V opačném případě riskujete, že tento obsah vytvoří vaši konkurenti, kteří nejspíše k porovnání vyberou produkty, které ty vaše překonají.
Průvodci zdarma mohou vyžadovat více investic, nežli ostatní typy obsahu, ovšem stojí za pokus v mnoha odvětvích. Příručky zdarma dobře fungují v obchodních situacích, kdy jedním z vašich cílů je nasměrovat čtenáře na vaše webové stránky, nebo když chcete vytvořit váš e-mail seznam.
Vytvořte průvodce, které pomohou vašim zákazníkům, aniž by prozradili vaše proprietární obchodní procesy a rozdávejte je zdarma. Vyžádejte si jméno a e-mailovou adresu výměnou za stažení dokumentu. Hlavně se neptejte na příliš mnoho informací, zbytečně byste od stažení souboru odradili příliš mnoho lidí. Pak již můžete nashromážděné e-mailové adresy použít k rozšíření vašeho marketingového seznamu.
Ujistěte se, že váš průvodce poskytovaný zdarma nese velkou informační hodnotu, neboť odradit od stažení může i jeho nízká vypovídací hodnota. Nejlepší na tomto druhu obsahu je, že jakmile je jednou vytvořen a poskytnut online, může vám (s drobnými aktualizacemi) sloužit ještě dlouho do budoucna.
Rozhovory jsou velmi jednoduchým způsobem, jak poskytnout kvalitní obsah směrem k vašemu publiku a zároveň se i pozicovat jako odborník ve svém oboru. Rozhovory mohou být jak ve formátu videa, tak i psané. Oba způsoby jsou pro čtenáře přijatelné a snadno čitelné.
Začněte tím, že se dostanete k odborníkům ve svém oboru a prodiskutujte, jestli by dotyčnému vyhovoval spíše video rozhovor či ten ve psané formě. Pro video rozhovory naplánujte čas, který bude vyhovovat oběma stranám. K získání záznamu můžete využít například Hangout Google+ nebo dokonce i Skype.
U rozhovorů ve formě textu, zvažte zaslání 10-12 otázek odborníkovi s vyjádřením, ať odpoví na tolik otázek, s kolika budou spokojeni. Po zpětném zaslání máte hotový příspěvek na váš blog či internetovou stránku společnosti.
Prostřednictvím dotazování odborníků ve vašem oboru se i vy sami stanete odborníkem. Neboť vaše webová prezentace poskytuje profesionální informace na vysoké úrovni.
Ať už tomu věříte, nebo ne. Vytvořit video není zase až tak těžké, jak si myslíte. Navíc je to stále jednodušší. Při existenci Google+ Hangouts, možnosti nahrávání přes Skype, Webinar sezení mají téměř všichni přístup k nějakému zařízení pro záznam videa. Vytváření video obsahu tak již nemůže být jednodušší.
Jak již bylo výše zmíněno, video rozhovory vytvářejí skvělé obsahové části. Ujistěte se, že budete mít z webinářů záznam, který můžete umístit do galerie k opakovatelnému spouštění. Nebojte se ani vytvořit své vlastní video. Můžete fotoaparát chytrého telefonu, nebo investovat do náročnějšího fotoaparátu a vytvářet tak video obsah o vašich produktech, službách, o členech týmu a vlastně o čemkoliv jiném, co bude prospěšně a zajímavé pro vaše publikum.
Klíč k úspěšnému videu je pouze skočit do toho a začít natáčet. Ve finále můžete i hodně materiálu z videa vystříhat, aby vám na konci zbyl vybroušený klenot. Jenže to se nikdy nestane, pokud to ani nezkusíte.
Stručně řečeno. Existuje mnoho různých typů obsahů, které můžete vygenerovat pro vaší vlastní marketingovou kampaň. Nicméně je velmi důležité vzít v úvahu výše uvedené typy obsahu, které vás skutečně mohou odlišit od konkurence.
Tyto typy obsahu jsou společnostmi často přehlíženy, ale právě tyto mohou zákazníkům poskytnout informace, které potřebují a vyhledávají. Pokud je tedy poskytnete, zaručeně vyhrajete!
Zdroj: www. marketingland.com
Napsat komentář