Twitter, Facebook, YouTube, Google+ a Pinterest. Nejčastější sociální média, která experti považují za možné pilíře k rozvoji Vaší online přítomnosti. Zatímco všechny z těchto sítí mohou být užitečným marketingovým nástrojem, existuje ještě jedna, která může být třeba i efektivnější – LinkedIn.
V čase kdy se Vaši konkurenti ohání za největším možným počtem likeů na Facebooku a snaží se odeslat přívaly tweetů na Twitteru, vy můžete využít různých taktik v rámci LinkedIn k vytvoření on- line přítomnosti a ziskových vyhlídek.
Zde jsou tři kroky, které Vám pomohou přeměnit profil LinkedIn na hlavní generující nástroj:
1. Vytvořte výzvu k akci
Do titulku nemusíte uvést pouze jméno a titul. Můžete také informovat komu, a jak jste kdy pomohli. Popište benefity, které můžete nabídnout. Neboť to je to, co skutečně komunikujete – kdo jste a co děláte. Nikoliv titul.
Dále napište do souhrnné části jasnou a výstižnou výzvu k akci, kterou lidem přesně řeknete, co po nich žádáte. Ať už je to telefonní hovor, email, či návštěva Vašich webových stránek, kde se mohou přidat na mailing list. I jednoduchá otázka typu „Poprvé kupujete dům? KLIKNĚTE ZDE“ může mít významný dopad na realitní agenty. Nelze jednoduše očekávat, že někdo sám od sebe zavolá, nebo napíše email. Lidi o to musíte požádat. Také si zkontrolujte, jestli si uchováváte jejich osobní údaje, pro další komunikaci.
2. Vytvořte na LinkedIn specifickou skupinu
Vytvořením skupiny na LinkedIn je jedna z nejefektivnějších cest, jak Vaši stránku zaměřit na konkrétní téma, díky kterému se i zvýší návštěvnost Vašeho webu a stejně tak i prodejnost. Jak se skupina začne rozjíždět, členové začnou být zapojení a budou si navzájem radit a pomáhat s problémy. Dále můžete přidávat nejrůznější eventy, diskuze, semináře a vést skupinu nějakým Vámi vybraným směrem, který osloví více a více návštěvníků.
Nejprve si ovšem musíte uvědomit, jaký typ skupiny chcete mít, čím by se měla zabývat. A vymyslet pro ni jméno, které jednoduše shrne její poslání.
Dobrým krokem je i oslovení vlivných lidí z oboru zájmu skupiny. Můžete je tak požádat o podělení se s jejich znalostmi v rámci živých webových seminářů. Nezapomeňte jim ukázat svou náklonnost, například posláním děkovných kartiček a udržováním kontaktu. Tak se i oni stanou klasickými členy skupiny a třeba i rozpošlou link dalším stejně smýšlícím lidem.
Poskytněte členům nějakou přidanou hodnotu, třeba speciální nabídku v rámci služeb Vašeho podnikání.
3. Buďte aktivní v rámci LinkedIn „Otázek a Odpovědí“
Bez ohledu na typ Vašeho podnikání, se můžete účastit „Questions and Answers“ na LinkedIn. Díky tomu navážete mnohem více kontaktů, upevníte si pozici a zvýšíte prodej. V rámci otázek a odpovědí můžete ukázat Vaší odbornou znalost. Buďte ale ostražití a nevytvářejte zbytečný rozruch kolem Vaší značky, stejně tak ji ani velmi často nezmiňujte. Buďte zdroj, který dokáže rozumně a věcně odpovídat na otázky, bez urputného prosazování Vaší firmy.
Najděte si otázku, kterou si budete jisti a ke které dokážete zformulovat jasnou odpověď. Je dobré kliknout na tlačítko „odpovědět soukromě“, tak bude tazatel vědět, že jste odpověděli. Krásně tak upozorníte na tu svou, mezi všemi ostatními. Navrhněte tazateli, že Vám v případě potřeby může zavolat. Tak máte možnost přidat více návrhů a strategií, jak problém vyřešit.
V rámci LinkedIn, jako nástroje k podpoře prodeje, je klíčovou otázkou „Jak mohu přidat hodnotu?“. S touto myšlenkou budete na správné cestě k získání nových zákazníků.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář