Nabuďte své zákazníky k větším nákupům. Hodně vám pomůže kvalitní prezentace zboží na e-shopu. Projděte si náš návodný článek, díky kterému vytuníte své produktové stránky tak, že vaše konkurence svolá krizovou poradu.
Pokračujeme dalším návodným článkem ze série Jak si vylepšit e-shop. Tentokrát se kritickým okem podíváme na stránky, na kterých prezentujete jednotlivé produkty. Mrkneme na to, co by tam nemělo chybět a co naopak můžete bezbolestně vynechat. Jejich cílem je, aby se zákazník snadno zorientoval, dostal informace, které potřebuje, a ideálně rovnou plynule přešel k objednávání.
Zákazníka jste na svůj e-shop úspěšně dostali, prohlíží si vaše zboží, připravili jste mu i rozumnou cenu, co víc si může přát? Stačí kliknout na tlačítko Koupit a je to, no ne? Vraťte se z ideálního světa do toho, kde to nikdy tak jednoduché není. I na produktových stránkách se vyplatí věci dotahovat do konce a nenechávat nic náhodě. Aby vám zákazník v (skoro) poslední chvíli nezmizel po anglicku, potřebujete zapracovat i na zdánlivých detailech nebo na první pohled nedůležitých věcech.
Pokud na sobě občas pracujete, věříme, že některé tipy už budete znát, a dokonce je třeba už na svém e-shopu máte podchycené. Stejně si to pojďme projet. Pro jistotu. Třeba objevíte právě to poslední, co vašim produktovkám chybí k dokonalosti.
Nomen omen. Do pojmenování zboží šikovně zakomponujte relevantní klíčová slova, která se přes název produktu automaticky promítnou i do titulku (meta title) a url adresy. Stačí jedno dvě, na další budete mít prostor na jiných místech jako je popisek nebo meta tagy.
Co myslíte, který název se bude vašim zákazníkům (a pravděpodobně i botům) víc zamlouvat? Ze kterého jim bude hned jasné, o co jde? HP Exec 15.6 Midnight Backpack 1KM16AA nebo HP Exec Černý pánský batoh na notebook 15,6″? Pokud chcete být úspěšní, vždycky myslete i na ty zákazníky, kteří váš sortiment neznají tak dobře jako vy. Kromě optimalizace pro vyhledávače se soustřeďte i na srozumitelnost názvu. Už z pojmenování produktu by mělo být jasné například to, čím přesně se odlišuje od ostatního, třeba podobného zboží (parametr, velikost ap.). Ale zároveň zkuste název produktu nepřehltit a nedávejte tam těch vlastností tucet. Pokud byste pojmenování roztáhli na tři řádky, asi byste tím celkové přehlednosti e-shopu moc neprospěli.
Titulek, adresu i meta description můžete dále ještě upravovat v administraci produktu v záložce Hlavní údaje (url) a Pokročilé (title a description). A tak tam dostat například brand, vlastnost nebo konkurenční výhodu. Abyste neztratili vydobyté pozice, tak po případné úpravě url nezapomeňte na novou adresu přesměrovat tu starou. Pokud produkt teprve vytváříte, nic neřešíte.
Povídání o tom, jak fotit produktovky, by bylo delší než vyprávění o trůnech. (Možná.) My se mu pro tentokrát vyhneme tím, že zmíníme pár tipů obecnějšího charakteru a řekneme si věci „spíše okolo“ než přímo o tom, jaká má být hloubka ostrosti a jak správně zvěčňovaný objekt nasvítit. Ostatně, pokud se necítíte na to si zboží fotit sami, vždycky můžete oslovit některého profesionálního produktového fotografa.
Přeneseme se do bodu, kdy už máte fotografie hotové (díky píli vlastní nebo vašeho fotografa) a připravené pro nahrání na e-shop. Ještě před tím, než je tam vložíte, zkontrolujte si jejich velikost. Nenahrávejte zbytečně velké fotky, zpomalila by se rychlost načítání. Stačí, když bude mít dostatečné rozlišení, fotka sama o sobě nemusí být obrovská. Doporučené velikosti a rozměry najdete tady: Technická specifikace fotogalerie.
Zákazníci vyhledávají i pomocí obrázků, využijte toho. Ideální je ještě před nahráním obrázky pojmenovat tak, jak byste si představovali jejich alt (alternativní popis obrázku, který napomáhá SEO), protože název se do něj propíše. Jestli už fotky nahrané máte a nemáte z nich zatím dobrý/zásadní traffic, můžete obrázky přejmenovat dodatečně (v políčku pod obrázkem).
Asi nejrozšířenější představa o produktových fotkách zahrnuje bílé pozadí. Ostatně i zákazníci jsou na tohle nejvíce zvyklí. Není však vždycky potřeba jít s davem. Můžete vyzkoušet jiná pozadí (barvy, struktury…) a prostředí. Na co si pak ale dejte pozor je to, aby spolu fotky vzájemně ladily, aby měly něco společné. Něco, co je propojuje nejen mezi sebou, ale i designem e-shopu. Prostě jednotný styl.
Chcete-li na svých produktových obrázcích ještě víc zapracovat, co zkusit 360° fotky? Zákazník si může tyto produktovky sám natáčet a prohlížet zboží z více stran, a tak se přibližuje tomu, jak by si produkt prohlížel ve skutečnosti. Navíc mu díky šikovnému zpracování 360° produktové fotografie můžete ukázat třeba i některé funkce zboží (pohyblivé hračky, pomůcky, gadgety…).
Slovní obrat „více než (jen) …“ z nadpisu je jedním z nejčastějších klišé v reklamě. Do svých textů ho určitě nevkládejte, protože je to opravdu nicneříkající fráze, která se sice snaží přidat nějakou hodnotu, ale nedaří se jí to. :) My jsme ji použili z recese. Pro pobavení můžete kouknout na facebookovou skupinu Více než reklama, která se této větičce věnuje.
Zákazníci se při nakupování neřídí jen rozumem, ale do hry samozřejmě vstupují i emoce a vůbec celá škála dalších pohnutek. Dobrá zpráva je, že máme v záloze připravené nástroje, které umí popostrčit i v tomto směru. A tak zákazníky můžete ovlivnit skrze pocit nedostatku, urgence a podobně.
Chcete-li některé zboží vypíchnout nad ostatní, můžete to udělat pomocí příznaku. V Shoptet adminu (Nastavení > Produkty > Parametry a příznaky / Příznaky) najdete 3 přednastavené: Akce, Novinka a Tip. Mimo to máte prostor si vymyslet ještě 3 další. Každému vyberete krásnou barvičku a můžete je vesele připínat a tím zvýrazňovat vybrané zboží. V rámci jednotlivých příznaků můžete dokonce jednoduše vytvořit kategorii, např. Novinky. Všechno vědění o příznacích vám odtajňujeme v naší nápovědě v sekci Přízraky Příznaky.
Akční cena je bezesporu pro zákazníka lákavá. Ale sama o sobě ještě nemusí stačit k tomu, aby došlo k okamžité objednávce. Návštěvník vašeho e-shopu si totiž třeba řekne, že je právě akce, tak objedná třeba zítra, že se mu teď nechce. A pak na to zapomene. Abyste potenciál slevových akcí dotáhli, můžete ho vytunit ještě Odpočtem času u akční ceny. Když zákazník přímo u produktu vidí, kolik přesně zbývá času do konce akce, vyvolá to v něm daleko silnější reakci. Zřetelně vykreslená možnost, že přijde o výhodu, ho přiměje k nákupu spolehlivěji.
Někteří zákazníci koupí jednu ponožku položku a zaplatí si pro ni ten způsob dopravy, který je pro ně nejpohodlnější, přestože si za něj musí připlatit. Jsou zákazníci, kteří si přednostně vybírají nejlevnější přepravu objednávky. A také zákazníci, kteří za dopravu nejraději neplatí vůbec nic. Pokud má e-shop možnost dodání zdarma od určité hodnoty objednávky v rozumné výši, neváhají si do košíku přihodit ještě další produkty, které by se jim mohly hodit. Upřednostní za své peníze dostat radši další zboží než platit službu, kterou by hradit nemuseli, kdyby nakupovali v kamenné prodejně. Využít toho na svých produktových stránkách vám krásně pomůže doplněk Pro dopravu zdarma zbývá.
„Objednává si to vůbec někdo?“, „Není popis produktu jen nafouknutá bublina?“, „Nechtějí mě napálit?“ Abyste tyto nedůvěřivce odzbrojili, můžete jim přímo na produktových stránkách ukazovat, kolik lidí si konkrétní zboží v poslední době objednalo. Jak to uděláte? Jednoduše, pomocí doplňku Tento týden zakoupilo. Podobného efektu docílíte prostřednictvím doplňku Poslední zákazníci, který v intervalech zobrazuje zkrácená jména posledních nakupujících. Opět, ač jsou to zdánlivé drobnosti, přesto mohou výrazně posílit důvěryhodnost vašeho e-shopu a přesvědčit i ty zákazníky, kteří si už třeba prošli špatnou zkušeností, a tak jsou opatrnější.
Máte za sebou 10 tipů pro vylepšení svých produktových stránek. Je vidět, že jste ochotní na sobě a svém e-shopu pracovat, a to je dobře. Koťátko za odměnu. Máte chuť pokračovat dál? Tak mrkněte na 10 tipů, jak vylepšit produktové stránky – do druhé nohy.
Napsat komentář