Marketingové nástroje

Abychom vám co nejvíce ulehčili práci, připravili jsme seznam šikovných nástrojů, kterými můžete svůj e-shop posunout zase o něco výš.

Analýzy a SEO

Google Analytics

Nezbytný nástroj pro každého, kdo to myslí s webem či e-shopem vážně. Je považován za standard pro sledování a vyhodnocování statistik. Propojení s Shoptetem je pak otázka pár kliknutí.

PageSpeed Insight

PageSpeed Insight využijete pro analýzu rychlosti načítání webové stránky.

Google Search Console

Komplexní nástroj pro každého webmastera, který vás upozorní na případné chyby na vašich stránkách a poskytne vám užitečné diagnostické nástroje. Služba byla dříve známa jako Webmaster Tools.

Marketing Miner

Diagnostický nástroj, který vám pomůže určit, kdo je vaším konkurentem na internetu.

Seo Administrátor

Seo Administrator je integrovaná sada SEO nástrojů pro podporu webu, která pokrývá všechny aspekty optimalizace a podpory webových stránek. Jak profesionálové, tak i začátečníci používají SEO Administrator pro zdokonalení webových stránek a shodují se v tom, že tento software je při používání velice jednoduchý a intuitivní. Software umí pracovat s českými vyhledávači jako Seznam, Centrum nebo českou verzí Google.

Xenu

Program pro kontrolu správnosti odkazů na webových stránkách na principu spideru. Kromě odkazů kontroluje též obrázky, frámečky, pozadí, CSS, skripty a applety. Podpora SSL, částečná podpora FTP a Gopheru.

Screaming frog

Nabízí optimalizaci pro vyhledávače, správu PPC kampaní, linkbuilding a mnoho dalšího.

Majestic SEO

Vytváří komplexní index webu pro účely SEO.

LinkDiagnosis

Alternativa k Majestic SEO.

Evidátor

Evidence a online sledování zpětných odkazů a PR článků.

AHrefs

Diagnostický nástroj, který vám pomůže analyzovat nefunkční odkazy, nejsdílenější obsah, sledovat klíčová slova a mnoho dalšího.

Collabim

Tato služba vám pomůže sledovat pozice ve vyhledávačích, odhalí vhodné weby pro získání odkazů a pomůže vám udržet si přehled o konkurenci.

Semor

Webový nástroj určený k měření pozic ve vyhledávačích, hledání zmínek o vašem brandu, hlídání změn (ceny, popisky) ve srovnávači Heureka.cz

Ruční indexace stránek

Potřebujete-li ručně zaindexovat stránky pro vyhledávače, máte možnost to udělat zde:

Porovnávání cen s konkurencí

I když byste se měli vyvarovat strategii nízké ceny, je občas vhodné porovnávat vlastní ceny s konkurencí. K tomu můžete využít řadu nástrojů:

PPC a reklamy

OpenRefine

Poslouží ke zpracování většího množství klíčových slov při jejich analýze u větších projektů.

Google AdWords Editor

Editor AdWords je bezplatná aplikace v rámci služby Google určená ke správě vašich kampaní. Pomocí této aplikace můžete stáhnout svůj účet, aktualizovat kampaně pomocí výkonných nástrojů pro úpravy a následně odeslat změny do programu AdWords.

Přístupnost

Analyzér kontrastu barev

Analyzér kontrastu barev umožňuje zjistit vzájemný kontrast dvou barev a získat informaci, zda-li tento kontrast odpovídá pravidlům tvorby přístupného webu. Kontrast si můžete rovněž ověřit i pro různé druhy sníženého barvocitu čtenáře. Pro česká pravidla přístupnosti je rozhodující výsledek označený jako “AA”. Pokud se tedy pro Vaši barevnou kombinaci objeví “Vyhovuje (AA)”, je kontrast v pořádku. Pokud se u výsledku objeví zároveň i “Vyhovuje (AAA)”, znamená to, že kontrast je mimořádně dobrý. Jako “Algoritmus” je třeba zvolit “Světelnost”. Algoritmus rozdílu barvy a jasu je určen pro potřeby starší verze pravidel přístupnosti (WCAG 1.0). Analyzér kontrastu barev byl vyvinut japonskou společnosti Juno ve spolupráci se Stevenem Faulknerem. Česká verze: Petr Stohwasser

Blind Friendly manual

Dokumentace zásad přístupnosti webových stránek pro uživatele s těžkým zrakovým postižením (metodický návod pro tvůrce webů).

Sociální sítě

Mention

Kontroluje a hlásí zmínky o uživatelem nadefinovaných klíčových slovech – používá se například, pokud potřebujete zjistit, zda se hovoří o vašem brandu, či jménech konkrétních osob.

Google Alerts

Google Alerts funguje podobně jako Mention, tedy slouží pro sledování a následné zasílání upozornění na výskyt nadefinovaných termínů napříč webem.

Pageleveler

Vytváří statistiky výsledků ze sociálních sítí formou grafů a diagramů.

HootSuite

Správa všech sociálních sítí pod jednou střechou (postování a plánování příspěvků atd.)

Buffer

Alternativa k HootSuite, zahrnuje i podrobné statistiky, výpočet ideálního času pro postování příspěvků, apod.

Nástroj mřížky

Slouží pro výpočet, zda zveřejněný obrázek na Facebookové stránce bude moci být finančně propagován, neboť Facebook umožňuje reklamu jen u obrázků, které jsou pokryté textem méně než z 20%.

Grafika

Myfont

Je skvělý nástroj, který využijete, pokud potřebujete rozpoznat font použitý na obrázku.

Fontastic

Tvorba vlastních ikonkových fontů.

Palety barev

Jedním z důležitých elementů webové stránky či e-shopu jsou samozřejmě barvy. S výběrem barevných schémat vám pomohou například tyto služby.

Ostatní

Nástroje pro myšlenkové mapy

Myšlenková mapa je výborný způsob, jak si spojit ty nejdůležitější informace. Pro tvorbu mind map využijte například:

Regular Expression Checker

Volně šiřitelný software Regular Expression Checker je určen pro tvorbu regulárních výrazů a jejich testování. V prostředí aplikace můžete vytvářet regulární výrazy i bez znalosti detailních informací o jejich syntaxi. Aplikace je tvořena jediným oknem se čtyřmi poli. V horním poli jsou uvedeny vstupní výrazy, další dvě jsou určeny pro testování a otestované výrazy jsou zobrazeny ve spodním poli. K dispozici je celá řada užitečných voleb pro opakování testů, nastavení znaků atd.

Zdroj: SEO kniha a blog Michala Kubíčka

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!