Exporty objednávek prošly vylepšením

Pokud máte e-shop již zaběhnutý a prodáváte, velmi pravděpodobně jste již někdy potřebovali své objednávky exportovat. Ať už pro své potřeby, z důvodu exportu do služeb třetích stran (například MonkeyData), nebo třeba pro online podání zásilky balíčků svým zákazníkům prostřednictvím jednotlivých doprav.

Exporty dříve

Exporty objednávek byly vždy uzpůsobené tak, aby odpovídaly požadavkům jednotlivých dopravců. Ať už jde o Českou poštu, PPL, Uloženku či Zásilkovnu, vždy bylo potřeba dodržet určitou strukturu exportu dle zadání dopravců, a tu udržovat aktuální. Často se však stávalo, že jste potřebovali aktuální exporty upravit – změnit pořadí sloupců, změnit pojmenování sloupců, některé přidat, některé odebrat. Co klient, to individualita, a stejně tak individuální byly i Vaše požadavky na úpravu.

Co bylo možné nastavit pro export?

Export dnes

Už z náhledu je patrné, že sekce administrace nově nabízí mnohem více možností. „Čím víc proužků, tím víc adidas“, chtělo by se říct. Tak i v tomto případě jsou nové exporty prostě více „adidas“ :) V čem?

Nový export přinesl zásadní změny, které mají klientovi:

Co je nové?

Systémové exporty (pro dopravce či kompletní exporty), na které jste byli zvyklí, samozřejmě zůstaly. Stejně jako možnost zvolit exportované období.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:
  1. Možnost vytvářet repliky systémových exportů a ty si dále upravovat,
  2. či vytvářet zcela nové vlastní exporty.
  3. Nastavit exportování pouze nových objednávek od posledního stažení (a ty například omezit počtem). V tomto případě vám systém ukáže, kolika objednávek se aktuální export týče (kolik jich aktuální export zahrne). Novou objednávkou je myšlena i objednávka „staronová„, tedy taková, která již existovala (a třeba byla exportována), ale byla v ní provedena nějaká úprava.

Repliky systémových exportů

Proč je vytvářet?

Dříve, pokud jste chtěli provést nový export, například pro PPL, museli jste vždy:

  1. vypsat datum od – do (a tudíž si vzpomenout, kdy jste export prováděli naposledy)
  2. ručně zvolit stav
  3. a stejně tak ručně zvolit typ (tedy například PPL – CSV).

Pokud jste chtěli udělat export pro PPL pro každý stav objednávky zvlášť, tuto proceduru jste museli podstupovat opakovaně. Pokud jste v tomto momentě chtěli, aby bylo v exportu něco jinak, než je defaultně nastavené, bylo nutné zkontaktovat naši technickou podporu a domluvit se na individuálním řešení.

Nyní je to vše podstatně jednoduší. Stačí si na začátku (pouze poprvé a pak již nikdy víckrát) vytvořit repliku systémového exportu a upravit si ji přesně podle svých potřeb. Pak už pouze přijdete, zvolíte svůj typ šablony a objednávky vyexportujete. Výsledkem bude soubor přesně takový, jaký jste si přáli. Postup může tedy vypadat například následovně:

  1. zvolíte, že se jedná o repliku systémového exportu pro PPL,
  2. zvolíte, aby zahrnovala objednávky pouze nové (a už nikdy nebudete muset řešit, kdy že proběhl poslední export?)
  3. A toto nastavení si uložíte jako nový TYP exportu.
  4. U takto vzniklé repliky si všimněte kouzelného „zobrazit obsažená pole„, díky kterému si export upravíte dle svých potřeb – úpravy se týkají hlavně exportovaných vlastností (tedy toho, co bude zahrnuté ve sloupcích) a názvu jednotlivých sloupců. Pořadí sloupců můžete jednoduchý přetažením pomocí myši měnit. Stejně tak je možné v této části nastavovat, kterých stavů se export týče.
  5. V tuto chvíli máte hotovou šablonu pro export přesně dle vašich potřeba a individuálních přáni.

Ano, tvorba šablony vám skutečně zabere více času, ale pro každý další export se to skutečně vyplatí. Protože příště bude stačit pouze:

  1. zvolit vámi uloženou šablonu
  2. a spustit export. Díky tomu vám všechno další „klikání“ odpadne.

Online exporty

A pokud budete chtít některý z typů exportů poskytovat online, bude stačit pouze zvolit některý z typů exportů a systém vám dynamicky vygeneruje nový permanentní odkaz zvoleného exportu. Tedy i těch vámi vytvořených „vlastních“, tedy individuálních exportů.

Více k exportům objednávek najdete v naší nápovědě.

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů