Nebuďte asociální! Využijte Facebook na 100 %

()

Facebook se za poslední roky s více než miliardou a čtvrt uživateli jednou z nejdůležitějších platforem mezilidské komunikace. Ani Česko nezůstává za světovým trendem pozadu, na Facebooku jsou již více než 4 miliony Čechů, tedy kolem poloviny té části naší populace, která má přístup k internetu. 

V současném světě e-commerce je tak pro drtivou většinu prodejců založení facebooku téměř podmínkou, jenže pro mnoho e-shopů to pak založením více či méně končí. A to je škoda.

Kdo se bojí, nesmí na Facebook

Připusťme, že jste právě založili úplně novou stránku, kde chcete svým zákazníkům nabízet informace a aktuality o svých produktech. Máte nula „to se mi líbí“ (dále si dovolíme tento nešikovný termín nahradit anglicismem „lajků“), nulový dosah a žádnou představu, co dělat dál. V tuto chvíli je úplně nejhorší přístup nechat stránku ležet, případně hodit na svůj e-shop banner, a sbírat lajky pasivně.

Pokud se chystáte tento přístup praktikovat, je to jako byste na Facebooku vůbec nebyli – stránku s desítkami či dokonce jednotkami lajků většina lidí ani nepovažuje za nutné rozklikávat, protože (většinou správně) předpokládají, že tam nic nenajdou. Mrtvá Facebooková stránka může implikovat neúspěšný nebo úplně nefunkční e-shop.

Jak tedy začít? V první řadě využijte všech možností, které vám administrace stránky nabídne, především úvodní a profilovou fotku, popis a odkaz na váš e-shop. Pak už k tomu, aby vaše stránka vypadala dobře, musíte získat první várku fanoušků. Můžete zkusit pozvat vaše přátele, můžete poprosit zákazníky přes newsletter – možností je víc. Pokud to myslíte s Facebookem opravdu vážně, vezměte v úvahu i možnost nabídnout fanouškům exkluzivní slevy. Základem je dát o sobě vědět.

Co radši – videa, fotky, text?

Máme několik dní starou stránku s několika desítkami lajků od našich přátel a věrných zákazníků, ale co dál? Na řadu přichází obsah. Na to, jaké zprávy a jakým způsobem přes facebook vysílat, se ještě podíváme, nejprve ale několik základních informací, pokud chcete mít svůj obsah co nejproduktivnější:

Propagujte!

Facebook vaše příspěvky ukazuje jen omezenému počtu lidí, rozhodně ne 100 % fanoušků a každému příteli člověka, který váš příspěvek lajkne. Můžeme na to nadávat, ale prozatím nezbývá než to pragmaticky přijmout jako fakt. Proč to Facebook dělá? Pro peníze.

Aby se váš obsah dostal k více lidem (alespoň ke všem vašim fanouškům), budete muset nechat svůj příspěvek propagovat. Může vám připadat, že peníze, které takto dáte do reklamu na Facebooku, můžete investovat lépe v PPC kampaních. Možná je to tak. Přesto ale autor propagovat doporučuje. Například takto dopadla ve statistice dosahu dvě videa ze stránky, která má několik stovek lajků. Horní číslo ukazuje investici do reklamy v hodnotě 20 korun, dolní pak 50 korun.

FacebookDosahSpíše než na absolutní čísla je zajímavé sledovat procenta. Jestliže vám 50 korun zvýší dosah téměř dvojnásobně, může to být vynikající investice. A jak tedy podobných čísel dosáhnout, pokud nechcete investovat do reklamy na Facebooku měsíčně tisíce?

S rozumným plánem a racionálním pohledem na věc tak můžete zvětšit svůj dosah v řádech stovek i tisíců aniž byste měsíčně překročili limit sta korun.

A dál?

Příště se podíváme na to, jaký typ komunikace zvolit a naopak jakých prohřešků se vyvarovat. Do té doby vám přeji hodně štěstí ve vašem sociálním životě.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů