Jak na Google kampaň od nuly

()

V knize, The Ultimate Guide to Google Adwords, autorů Perryho Marshalla a Bryana Todda najdeme základy googlovského pay-per-click systému a detailní vysvětlení, jak podniky mohou budovat kampaně vedoucí k zvýšení viditelnosti v rámci vyhledávačů, získat prokliky a zvýšit prodeje. V následujícím článku zjistíme, která klíčová slova, dle Marshalla a Todda, mohou přilákat nejvíce potencionálních zákazníků.

Takže jaká klíčová slova Vás nejvíce přiblíží k dosažení Vašeho trhu? Se správnou odpovědí na tuto otázku rozeznáte rozdíl mezi úspěšnou a neúspěšnou Google kampaní. Nejlepší inzerenti této doby dobře vědí, že nejvíce úspěchu (mnoho platících zákazníků, fungující celý proces prodeje, …) přináší jedno či dvě základní, ale nejhlavnější klíčová slova.

AdWords zobrazuje související a spřízněné sponzorované odkazy stejně tak, jako ty nesponzorované, které se zobrazí na základě vyhledávání na Googlu. Jednou z velkých výhod je fakt, že díky AdWords budete zobrazovaní lidem, kteří mají zájem o činnost Vašeho druhu. Takže nemusíte k nikomu a nijak komunikovat. Stačí jen přijít na to, která klíčová slova nejlépe poslouží k popisu toho, co nabízíte a můžete nabídnout. Tak můžete být ve vteřině spojeni s lidmi, kteří jsou právě ve Vašem zájmu.

K nalezení návodu si musíme nejdříve ujasnit, jak je nejlépe možné popsat činnost, kterou provozujeme a určit, kdo bude mít o tuto činnost největší zájem, tedy vyprofilovat ideálního zákazníka. Následují čtyři typy, které pomohou odstartovat budování reklamní Google kampaně.

1. Jako vždy je základním a zásadním krokem definovat si ideálního zákazníka. Zkuste si sednout s tužkou a papírem a v jedné větě shrnout vlastnosti Vašeho „money-in-hand-and-ready-to-buy“ zákazníka.

Zákazníci, které potřebujete, jsou ti, kteří již mají podvědomí (či informace) o typech produktů, které prodáváte či o službách, které nabízíte. Často jsou těmito zákazníky lidé, kteří mají nějaký nečekaný problém a k vyhledání řešení využijí online vyhledávání na internetu.

Popis Vašeho ideálního zákazníka mějte při hledání těch správných klíčových slov před sebou.

2. Identifikujte klíčová slova, která potencionální zákazníci využívají k vyhledávání zboží a služeb. V Google keyword tool vložte pár frází, které dle Vašeho odpovídají předem popsaným zákazníkům.

Například „přírodní léčba migrén“, protože tato fráze se může zobrazit specifickému okruhu lidí, kteří hledají „přírodní řešení“, něco na „migrénu“, v protikladu k více obecným problémům a „léčbu“, místo jiných dat, informací, atd.

Na základě toho vyhledávání Vám Google nabídne slušně dlouhý seznam klíčových slov. Tento seznam můžete nyní procházet klíčové slovo od klíčového slova a porovnávat s již dříve vytvořeným popisem Vašeho zákazníka. Vybírejte slova, u kterých cítíte spojitost s popisem a ostatní zanedbejte. Nejlepší je rozsah jednoho až dvou tuctů klíčových slov.

3. Určete si počet lidí, kteří hledají tyto klíčová slova. Buď můžete vycházet z informace, které Vám k vybraným klíčovým slovům nabídne sám Google. Nebo si můžete udělat vlastní průzkum na každé jednotlivé slovo. K těm je možné přidat i počty různých variací klíčových slov, u kterých se dá předpokládat, že je Vaši vyprofilovaní zákazníci budou také vyhledávat. U této možnosti zvažte počet Vašich Top klíčových slov.

4. Zjistěte, kolik peněz mají inzerenti mimo klíčové slovo. To můžete posoudit, podle toho, kolik klíčové slovo stojí. Vy hledáte klíčová slova, kde peníze jsou. Maximální cena za proklik, kterou lidé zaplatí, představuje horní hranici peněz dostupných na tomto trhu.

Jděte přes „googlácký“ odhad. Můžete vybrat tolik klíčových slov, kolik chcete a potom udělejte logické srovnání k nalezení těch nejvhodnějších pro Váš uživatelský profil. Jestli máte 6 – 12 těsně uzavřených skupin klíčových slov, jste na velmi správné cestě. Nakonec, nejlepším se stanete, pokud naleznete jedno, samostatné klíčové slovo, kterým se trefíte do černého.

Nejdůležitější věc, na kterou musíte ohledně Google kampaně myslet, je fakt, že se zde nejedná o jednorázovou akci. Zde nestačí jednou něco nastavit a nechat to být. Skutečná moc Google AdWords tkví v přihlašování se jednou za pár dní a pokaždé něco vylepšit. Tak můžete zvýšit svůj traffic až desetkrát. Váš počet návštěvníků bude stále růst, i když cena za proklik se v čase sníží.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů