Dokončit objednávku po roce? Proč ne!

()

Ten moment, kdy dlouho vybíráte v e-shopu zboží, ale pak vám kvůli delší odmlce zmizí z košíku, je prostě k naštvání. A známe to snad všichni. Zákazníci e-shopů od Shoptetu se můžou radovat, tohle už se jim prostě nemůže stát. Dobu, po kterou uchováváme informace o stavu košíku, jsme totiž velmi znatelně prodloužili, vaše vybrané zboží vás tak bude v košíku čekat klidně celý rok.

Jak to funguje?

Jak tedy docílit toho, aby na vás vybrané produkty čekaly v košíku i za hodinu? Za den? Nebo rovnou za rok? Jednoduše řečeno, informaci o stavu košíku je třeba někam uložit (ať už jako cookies, nebo přímo do databáze – čtěte dále, o vysvětlení vás nepřipravíme), a tato data po nějakou dobu uchovat a zobrazovat. Díky tomu, když se pak podíváte do e-shopu třeba za týden, abyste objednávku dokončili, v košíku budou stále uložené vámi vybrané produkty.

Do roka a do dne?

Nově se v e-shopech od Shoptet.cz doba uchování obsahu košíku výrazně prodloužila. A k tomu se ještě liší podle toho, jestli jste zaregistrovaným zákazníkem daného e-shopu, nebo v obchodu nakupujete bez registrace.

Anonymní návštěvník

Pokud je váš zákazník anonymní, košík bude mít naplněný po dobu 30 dní. Jedinou podmínkou je, že musí do e-shopu vstupovat přes stále stejné, jediné a konkrétní zařízení (PC, tablet, telefon) a mít v prohlížeči povolené ukládání cookies. Proč? Protože právě cookies jsou nositeli informace o stavu košíku a ty se ukládají přímo v počítači uživatele. Proto pokud by vstupoval do e-shopu přes jiný počítač, tablet či telefon, tato data by zůstávala uložená v původním zařízení, kde objednávku prováděl, a tudíž by obsah svého košíku hledal přes jiná zařízení marně.

Registrovaný zákazník

Pro registrované zákazníky je situace podstatně veselejší. Díky tomu, že se přihlásí přes své uživatelské údaje, nemusí se data o produktech v košíku ukládat jako dočasné soubory cookies v jejich počítači, ale ukládají se přímo do databáze e-shopu a jsou vázané na uživatelský účet registrovaného zákazníka. V čem tkví výhoda? V tom, že kdykoliv se pak zákazník přihlásí do e-shopu ke svému uživatelskému účtu, a nyní už nehraje roli, jestli vstupuje přes stejný počítač, kde objednávku začal, nebo přes kterýkoliv jiný, vždy uvidí svůj košík naplněný. Může tak produkty vybírat například na počítači, ale objednávku dokončit za dva týdny na mobilu, cestou do práce. A nebo třeba za rok. Ano, obsah košíku se registrovanému uživateli totiž ukládají do databáze na celých 13 měsíců. Může se tak po roce vrátit do e-shopu a objednávku vánočních dárků dokončit pro Vánoce následující.

Nyní dáváte svým zákazníkům čas. Čas se rozmyslet, od objednávky si odskočit pracovat, ale zase se vrátit. A pak objednávku v klidu dokončit. Už není kam spěchat.

Co je v plánu?

S košíkem jsme neskončili. V plánu je ještě několik dalších úprav, které vám velmi výrazně pomohou pracovat se svými zákazníky:

Máte další nápad, co by měl košík určitě ještě umožňovat a na co jsme zapomněli? Napište nám to přes svou Knihu přání.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Tomáš napsal:

    hezky vyřešený košík mají na czc.cz. Ač si to neuvědomuji, už řadu let používám košík jako takový předvýběr. Nakupuji tam samozřejmě elektroniku a počítačové komponenty a někdy prostě vybrat tu správnou chvilku trvá.

    Při složitějších nebo větších nákupech využívám možnost z košíku udělat seznam nebo naopak se seznamu udělat košík. Dřívě mě chyběla možnost si označit položky do nějakého dočasného seznamu, ale tahle forma košíku mi to naprosto nekomplikovaně nahradila.

    Věc, která mě často hodně štve je, že se na eshopy přihlašuji až v momentě nákupu, dříve vlastně potřebu nemám. Bohužel řada eshopu při přihlášení mi načte košík, který mám uložený a ten, který byl jako anonymní se nenávratně ztratí. Uvítal bych mít na výběr – použít uložený, použít současný, spojit oba…

    Pokud jde o platnost košíku, doufám, že jí posuzujete podle posledního přístupu na stránky a ne podle přidání položky do košíků. Pokud na stránky chodím a pracuji s nimi, v košíku mám věci z nějakého důvodu a je nehezké je smazat. Chápu snahu ušetřit prostředy na udržování zombie košíků.

    1. Dobrý den, Tomáši,

      děkuji za Vaše věcné připomínky.

      Ano, systém počítá i se situací, kdy máte jako registrovaný zákazník rozpracovanou objednávku, ve které následně pokračujete jako anonym, ale dokončíte ji jako přihlášený ke svému účtu. Systém zkontroluje obsah košíku registrovaného a anonymního účtu, o rozdílné položky objednávku rozšíří, a v případě shodných položek vychází z novější objednávky, tedy anonymního zákazníka. Shodné položky tedy systém záměrně nesčítá. Nicméně není nic jednoduššího, než si to otestovat :) Založte si zkušební e-shop http://www.shoptet.cz/vyzkouset/ a ve své demoverzi můžete chování košíku vyzkoušet.

      Platnost košíku se počítá od poslední návštěvy košíku.

      Přeji krásný den.

  2. Ninka napsal:

    Ale ja by som sa rada opýtala, či po tých 13 mesiacov, ked budem mať zbožie v košíku sa môže zmeniť jeho cena alebo parametre ?

    1. Dobrý den, Ninko,
      ano, košík reflektuje změny, které se v e-shopu u produktů provedou.
      Hezký den přeji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů