Dejte o svém e-shopu vědět 6: Jak zadat poptávku po SEO

()

V minulém článku jsme si názorně ukázali, jak to vypadá, když se vás snaží SEO konzultant odrbat a nabídnout vám nesmyslnou službu. Už víte, kdy zpozornět. Jak ale poptat SEO služby, když uznáte sami za vhodné, že je jich potřeba? Dnes si ukážeme, jak zadat poptávku tak, aby na ni seriózní konzultanti nebo firmy mohli seriózně reagovat.

Když dojdete k tomu, že tedy SEO potřebujete a rádi byste do toho investovali, zkuste si zadat poptávku sami. Doporučuji poptávku co nejvíce specifikovat, správně formulovat cíle a požadavky, a obecně vše, co od spolupráce očekáváte.

Připravte se na to, že vás seriózní konzultant bude nutit makat a spolupracovat, že se vás bude hodně vyptávat, a to i na to, co se SEO zdánlivě nesouvisí. V online marketingu totiž souvisí všechno se vším :-)

Tady je pár tipů čeho se držet, když zadáváte poptávku po SEO službách.

Představte se  – stručně a jasně

Je důležité, aby konzultant hned v prvním odstavci věděl, s kým má tu čest. Co jste za firmu, co děláte, co prodáváte, jak jste velcí… Není potřeba zabíhat do detailů, jde hlavně o to, aby si dokázal konzultant představit, o jaký typ zakázky se jedná.

Napište, proč poptáváte právě toho určitého člověka / firmu

Tohle je velmi důležitý bod. Určuje, jak se bude konzultant k poptávce stavět. Velmi to souvisí s výběrem poptávané firmy či konzultanta. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že lépe funguje, když si dáte s prvotním výběrem lidí k oslovení trošku práce a vyberete si jednoho, dva nebo tři subjekty, o kterých si nastudujete, kdo jsou, jak fungují a co umí.

Pakliže pořádáte „kobercový nálet“ na 20 firem, co dělá SEO, bude to z poptávky cítit a pro konzultanty to bude jen další neosobní email, kde někdo poptává služby. A většinou tomu budou dávat příslušnou prioritu. Tedy téměř žádnou a vy obdržíte šablonovou nabídku.

Tedy recept: oslovte jen pár subjektů (ideálně jeden), napište proč jste si ho vybrali a pak pokračujte dál.

Stručně popište, co poptáváte a s čím potřebujete pomoci

Nejste odborníci na SEO. Nesnažte se tedy popisovat, že potřebujete 200 zpětných odkazů, že potřebujete to či ono klíčové slovo protlačit nahoru, nebo být na první pozici na určitý dotaz.

Raději popište, v jakém stavu váš eshop je, co jste pro SEO dělali v minulosti, s jakým výsledkem a čeho byste chtěli dosáhnout – například zvýšit návštěvnost / zvýšit obrat, zvýšit počet zhlédnutí stránky, … prostě popište problém svými slovy. Konzultant je tu od toho, aby vám navrhnul, jaký postup bude pro dosažení vašich cílů ideální.

Přidejte čísla a data

Do poptávky se nebojte uvést konkrétní čísla. Návštěvnost, obrat, marži, cokoli co pomůže udělat si konzultantovi obrázek o přesném stavu. Stejně po vás bude patrně chtít nasdílet Google Analytics, takže s těmito daty stejně budete muset ven.

Nastiňte rozpočet, který můžete investovat

Nebojte se nastínit, kolik peněz na to máte. Když nic jiného, ušetříte čas sobě i konzultantovi, když se nebudete ve svých představách zásadně lišit. Mám zkušenost i takovou, že když je konzultant pro klienta příliš drahý, umí většinou doporučit levnější kolegy, které má ověřené.

Domluvte si osobní schůzku

Pakliže je to možné, nepodepisujte žádnou smlouvu bez osobní schůzky. Emailová či telefonická komunikace je dobrá věc, ale nic nenahradí osobní kontakt. Styl jednání, slovník, řeč těla a celkový dojem ze člověka, kterému se chystáte svěřit své podnikání, je velmi důležité poznat.

A bude to stačit?

Když se budete držet zmíněných kroků, měli byste od dobrého konzultanta dostat odpověď, která bude smysluplná. Jak nabídku vyhodnotit, zda je pro vás dobrá, to je pro mne takhle na dálku těžké posoudit. Universální návod neexistuje. Nicméně když se budete těchto dnešních kroků držet, minimalizujete riziko, že dostanete odpověď „mimo mísu“.

Jakou máte zkušenost vy? Poptávali jste SEO? Drželi jste se těchto kroků? A jakou jste dostali odpověď?

Dejte o svém e-shopu vědět – 7. díl >>>

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů